رموز گنج و باستان شناسی
رموز گنج و باستان شناسی
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه، زیرخاکی و عتیقه

راه‌های پولدار شدن در ایران

راه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، هیچکدام برای این که در یک شب ثروتمند شوید، نیست. اما کسب‌و‌کارهای زیادی در ایران وجود دارند که در سال‌های اخیر با پیمودن مسیر درست به موفقیت قابل توجهی رسیده‌اند.

ارائه خدمات

ارائه یک خدمت با استفاده از تکنولوژی‌های روز‌ همراه با برنامه ریزی، یک روش بسیار عالی برای ثروتمند شدن در ایران است. برای مثال استفاده از کارها و خدمات قدیمی در کنار نرم افزارها و یا اپلیکیشن‌ها. مثال بارز این موضوع شرکت اسنپ است که در ابتدا خدماتی مانند تاکسی اینترنتی را راه اندازی کرد و سپس اسنپ فود، فروشگاه اسنپ و… نیز به آن اضافه شد. مزایای این گزینه این است که می‌توانید به درآمد بالایی برسید، فرصتی برای دنبال کردن آرزوهای خود خواهید داشت و زمانتان در اختیار خودتان خواهد بود.

معایب ارائه خدمات در ایران

  • ریسک شکست در کسب و کار را باید بپذیرید.
  • مسائلی مانند بحران اقتصادی، حوادث غیر قابل پیش بینی مانند کرونا بر روی آن تاثیرگذار خواه بود.
  • برای راه اندازی یک استارتاپ و ایده‌های خدماتی در ایران به زمان زیادی نیاز خواهید داشت.
  • نیاز سرمایه کافی و اولیه برای شروع
  • کم بودن سود و درآمد در ابتدای کار

سرمایه گذاری در بازارهای مالی

دومین راه کسب درآمد و ثروتمند شدن در ایران، سرمایه گذاری در بازارهای مالی است. اما اگر در اینترنت و فضای مجازی با مطالبی مانند این که چطور یک شبه پولدار شوم، مواجه شدید، بدانید که دروغی بیش نیست و سرمایه گذارای در بازارهای مختلف نیاز به علم بالایی دارد. برای وارد شدن در این مسیر باید با تکنیک و اصول سرمایه گذاری کاملاً آشنایی داشته باشید.

مزایای سرمایه گذاری در بازارهای مالی

  • امکان رشد با نرخ بسیار بالا
  • عدم محدودیت برای زمان و مکان کسب و کار
  • امکان کنترل ریسک‌های موجود با روش‌های اصولی

معایب سرمایه گذاری در بازارهای مالی

  • نیاز به آموزش اصولی
  • نیاز به سرمایه اولیه بالا برای بعضی از بازارها
  • خطر از دست رفتن سرمایه

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اینترنت یک بستر پولساز و عالی برای کسب درامد در ایران است. راه اندازی یک کسب و کار آنلاین هزینه‌های زیادی در بر نمی‌گیرد و نیاز به سرمایه اولیه زیادی نخواهید داشت. علاوه بر این، با طراحی سایت می‌توانید کسب و کار خود را در معرض دید کاربران زیادی از تمامی نقاط کشور قرار دهید. با طراحی سایت، به دورترین نقاط کشور نیز می‌توانید محصولات خود را ارسال کنید و مشتریان ثابت و وفاداری پیدا کنید. این کسب و کار اینترنتی در زمینه‌های متفاوتی مانند اکسسوری‌ها،پوشاک، قاب و لوازم جانبی موبایل، کیف و کفش، هدیه‌های مناسبتی و… می‌تواند باشد.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

با توجه به افزایش جمعیت و بالا رفتن تقاضا برای خرید مسکن، سرمایه گذاری در این بازار را برای افراد جذاب می‌کند. البته ریسک سرمایه گذاری در این بازار تقریباً بالا بوده و برای افرادی که ریسک پذیر نیستند، مناسب نیست. اما معمولاً به هر میزان که ریسک سرمایه گذاری در این بازار بیشتر باشد، سودی که از آن حاصل می‌شود بیشتر می‌شود. بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری به نقاط خوش آب و هوای کشور روی آورده‌اند و با ساخت و اجاره دادن اقامتگاه‌های بومگردی، کلبه‌های سوئیسی، اقامتگاه‌های ساحلی، مهمانسراهای سنتی درآمد خوبی کسب می‌کنند.

فروش صنایع دستی

اگر شما هم در زمینه صنایع دستی توانایی خاصی دارید و یا حتی به این حوزه علاقه مند هستید، چرا شما از هنر خود به درآمد بالایی نرسید!
صنایع دستی جزء اقلام محبوبی است که معمولاً مورد توجه افرادی که برای فرهنگ و هنر کشور خود ارزش قائل هستند، قرار می‌گیرد. شما می‌توانید صنایع دستی استان خود را تولید کنید و کمی چاشنی خلاقیت را به آن اضافه کنید. برای فروش محصولات خود می‌توانید از طریق اینستاگرام و حتی اجاره غرفه در بازه‌های زمانی خاص اقدام کنید.

کسب مهارت و سرمایه گذاری فردی

شاید در گذشته افرادی که دارای مدرک دانشگاهی بودند، با موقعیت‌های شغلی فراوانی مواجه بودند، اما امروزه مهارت حرف اول را می‌زند. چرا که در دانشگاه بر روی مسائل تئوری بیشتر پرداخته می‌شود و کمتر به آموزش اصول عملی اهمیت می‌دهند. به همین منظور، پیشنهاد می‌کنیم در کنار دانشگاه، به یادگیری مهارت‌های کاربردی و کسب تجربه بپردازید تا پس از اتمام تحصیل، یک سابقه کار عالی و یک مهارت را در رزومه خود برای کسب درامد بیشتر داشته باشید. دوران دانشجویی، بهترین دوران برای کسب مهارت‌های جدید است و می‌توانید از این دوره طلایی برای افزایش دانش و سرمایه گذاری فردی استفاده کنید. همچنین، آموزش مهارت‌های جدید در ابتدا نیاز به هزینه‌های گزاف و زیادی ندارد و می‌توانید با آموزش‌های مجازی و ویدئوهای آموزشی در یک مهارت، کاملاً حرفه‌ای شوید.

۱۵ مهارت پردرآمد

  • هوش مصنوعی (AI)
  • پردازش ابری
  • علم داده
  • یادگیری ماشین
  • فناوری بلاک چین
  • امنیت سایبری
  • بازاریابی دیجیتال
  • رباتیک

تهیه، تولید و فروش محصولات خانگی

امروزه با توجه به افزایش دغدغه افراد و کمبود وقت، بسیاری از افراد مانند گذشته زمان زیادی برای آماده‌سازی فرآورده‌های خانگی مانند سبزیجات فریزری ندارند. به همین علت، راه اندازی یک فروشگاه برای آماده سازی محصولات خانگی یک ایده پولساز و موثر در ایران خواهد بود. شما می‌توانید برای فروش فراورده‌های خانگی از طریق اینستاگرام، سایت و حتی یک استودیو غذا اقدام کنید. همچنین، می‌توانید برای افزایش فروش اغذیه و فراورده‌های خانگی، ایده‌های خاصی را پیاده سازی کنید. به طراحی لیبل بپردازید، ظروف محصولات را متفاوت‌تر از ظروف رقبا و مغازه‌های قدیمی تهیه کنید و یک برند خاص و مورد اعتماد ایجاد کنید.

 

مراحل رسیدن یک کسب و کار خدماتی برای رسیدن به ثروت

  • یادگیری و تقویت مهارت‌های مرتبط
  • فراهم نمودن امکانات اولیه مانند طراحی سایت
  • شبکه سازی و دور هم گردآوردن یک تیم حرفه‌ای
  • برنامه ریزی و تحلیل رقبا
  • سنجیدن شرایط بحرانی متفاوت
  • فراهم نمودن ابزارهای اولیه
  • برندسازی و معرفی محصولات
آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




ارسال توسط ایرانیکان

چطور پولدار شویم؟

 

برای پولدار شدن، پیروی از مسیر افراد موفق و ثروتمند یکی از راه‌های موثر است. البته که باید در این مسیر کاملاً خودتان باشید و سعی نکنید از این افراد تقلید کنید. بهترین راهکار این است که از رفتار، عملکرد، واکنش‌های این افراد نسبت به مشکلات ایده بگیرید تا در مسیر خود به درستی از آن‌ها استفاده کنید. برای پولدار شدن باید شرایط محیطی، شرایط خانوداگی و گذشته خود را برای چند دقیقه کنار بگذارید و به تمامی نکات مهم ذکر شده در این مقاله توجه کنید.

مدیریت مخارج

مدیریت مخارج زندگی یکی از گزینه‌هایی است که هر فردی که قصد پولدار شدن را دارد باید بر روی آن متمرکز شود.در واقع، اگر قصد دارید در این مسیر قدم بردارید باید هزینه‌های روزانه و ماهانه خود را یادداشت کنید، برای آن‌ها برنامه ریزی کنید و سعی کنید هزینه‌های غیر ضروری روزانه و ماهیانه زندگی خود را حذف کنید. همچنین، برای مدیریت مخارج خود، می‌توانید از فروشگاه‌هایی که تخفیف‌های ویژه دارند، خریدهای خود را انجام دهید و این عادت موجب می‌شود به مرور زمان از پرداخت هزینه برای موارد بیهوده صرف نظر کنید. علاوه بر این، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مدیریت مخارج که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، استفاده کنید.

  • اپلیکیشن NerdWallet
  • اپلیکیشن  Fudget
  • اپلیکیشن  Money Manager
  • اپلیکیشن  Monefy
  • اپلیکیشن فارسی مدیریت مالی پارمیس
  • اپلیکیشن فارسی دخل و خرج
  • مدیریت مالی Mint
  • برنامه فارسی فانوس

 

 

یادگیری و آموزش مداوم

اگر به زندگی افراد ثروتمند توجه کرده باشید، متوجه می‌شوید که این افراد به صورت مداوم در حال یادگیری و بروزرسانی اطلاعات خود هستند. یکی از اندوخته‌های شما برای کسب ثروت، مهارت و تجربه است و باید برای برندسازی شخصی خود تلاش کنید. در واقع، شما باید به دنبال آموزش مهارت‌هایی بروید که در مسیر هدفتان به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید. ارزشمندترین دارایی هر فردی، زمان است و باید از این دارایی در مسیری درست و در جهت یادگیری استفاده کنید. در این راستا، مدیریت زمان را فراموش نکنید.

سرمایه گذاری

برای ثروتمند شدن، باید نحوه صحیح سرمایه گذاری را یاد بگیرید. فرقی نمی‌کند چند سالتان است و در چه بازه زمانی قصد شروع دارید. مهم این است که الفبای این کار را به درستی در زندگی خود پیاده سازی کنید. اگر تا به حال این کار را نکرده‌اید، با پول کم شروع کنید تا چم و خم کار دستتان بیاید. به هر میزان که در سرمایه گذاری تجربه کسب می‌کنید، نرخ سودی که بدست می‌آورید هم افزایش پیدا می‌کند. از بهترین راه‌ها برای سرمایه گذاری می‌توانید وارد بازارهای مختلفی مانند بورس، ارز دیجیتال، طلا، املاک و…شوید. اما در ابتدا کسب تجربه را فراموش نکنید و پول زیادی را برای سرمایه گذاری کنار نگذارید.

 

خداحافظی با تنبلی

بین تنبلی و ثروتمند شدن، باید یکی را انتخاب کنید. اگر دچار چالش در زندگی خود شده‌اید، راهکارهای مبارزه با تنبلی و بی انگیزگی را بررسی کنید. چرا که یک فرد بی انگیزه و تنبل در مسیر موفقیت و رشد با شکست مواجه می‌شود. باید از چیزهایی که سطح انرژی شما را کم می‌کند و انگیزه شما را در مسیر اهدافتان کم می‌کند فاصله بگیرید و بر روی خودتان متمرکز شوید. همچنین برای مبارزه با تنبلی، می‌توانید از راهکار قانون ۵ ثانیه استفاده کنید. با این قانون از عدد ۵ شروع به شمارش می‌کنید و وقتی به عدد ۱ رسیدید، باید از وضعیت فعلی خودتان خارج شوید و به سمت کاری بروید که قصد انجام آن را دارید. با پیروی از این قانون، مدار عمل گرایی در شما فعال شده و از تنبلی شما می‌کاهد.

پیدا کردن شغل رویایی خود

اکثر ما بیشتر زمان خود را با کار کردن می‌گذرانیم. پس مهم است که قبل از فکر کردن به این سوال که چگونه پولدار شویم، علاقه خود را کشف کنید. بیشتر افراد ثروتمند در دنیا به سمت علاقه خود می‌روند. مطمئناً قدم گذاشتن در راهی که با علاقه همراه است، پیروزی و ثروت را با خود به همراه دارد. هرگز خود را با جملات کلیشه‌ای مانند اینکه به این کار علاقه دارم اما کلاس کاری ندارد سرگرم نکنید. تصور کنید به آشپزی علاقه دارید و یک شرکت ارائه دهنده مواد غذایی و یا یک کترینگ عالی راه اندازی می‌کنید که هم خدمات خوب و باکیفیتی ارائه می‌دهد و هم از علاقه خود درآمد زیادی کسب می‌کنید. آیا این همان علاقه شما نیست از کودکی رویای بودن در این مسیر را در ذهن خود پرورش می‌دادید؟ پس باید همواره به سمت علاقه‌تان حرکت کنید و مسیر ثروتمند شدن را برای خود هموار کنید. البته در کنار علاقه خود، باید بازار کار و شرایط آن را در محیط محل زندگی خود بررسی کنید.

 

دائما به پول فکر نکنید

تمرکز خود را در این راه دائماً بر روی پول نگذارید. چرا که دچار یک اختلال در شناسایی ارزش‌های پیرامون خود می‌شوید و ممکن است کیفیت محصولات و خدمات خود را با جیب مشتری‌ها تنظیم کنید. بدین صورت، اگر مشتری حاضر به پرداخت پول کمتری شد، محصولات ضعیف‌تری ارائه خواهید داد و این در شغل شما یک چرخه‌ی منفی ایجاد می‌کند. ارائه محصولات و خدمات ضعیف از اعتبار شما کم می‌کند. در صورتی که اگر مشتری از خدمات شما راضی باشد، به یکی از مشتریان ثابت کسب و کار شما تبدل خواهد شد و افراد بیشتری را برای خرید از شما معرفی می‌کند.

عملگرا باشید

این که برای پولدار شدن، دائماً مطالب مرتبط با این موضوع را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مطالعه کنید، ولی به آن عمل نکنید، کافی نیست. دیدن مصاحبه‌های افراد ثروتمند و جملات انگیزشی این افراد نمی‌تواند شما را چند روزه به یک فرد پولدار تبدیل کند. در واقع، شما باید به عنوان یک فرد هدفمند از مطالبی که می‌خوانید و حتی یادداشت برداری می‌کنید، در زندگی خود استفاده کنید وآن‌ها در مسیر خود پیاده‌سازی کنید. شما نیاز دارید تا این مطالب را به صورت روزانه با خود مرور کنید، به آن‌ها فکر کنید و یک فرد کاملاً عملگرا باشید.

معجزه تصویرسازی و نوشتن

فکر کردن به این که بهترین شغل برای پولدار شدن چیست و چطور می‌توانم پولدار شوم به تنهایی کافی نیست. شما باید برای تحقق خواسته‌ی خود تصویرسازی ذهنی قوی داشته باشید. اگر می‌خواهید ماشینی را بخرید که رویای داشتن آن را در سر می‌پرورانید، تمام احساسات خود را با آن درگیر کنید. علاوه بر این، از معجزه‌ی نوشتن غافل نشوید. اما آیا فقط نوشتن اهداف برای پولدار شدن کفایت می‌کند؟ پاسخ این سوال منفی است. شما باید به خودتان باور داشته باشید و در راستای رسیدن به این اهدافتان حرکت کنید. تنها نوشتن و عمل نکردن کافی نیست.

 

پیوستن به یک استارتاپ

گاهاً افراد ار خودشان می‌پرسند بهترین شغل برای پولدار شدن چیست و از طریق چه مشاغلی می‌توان به درآمد بالایی رسید؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت: مشاغلی که در زمینه تکنولوژی هستند، راهی جدید و تقریباً مطمئن برای ثروتمند شدن می‌باشند. برای به واقعیت پیوستن رویای ثروتمند شدن، راه اندازی یک کسب و کار استارتاپی ایده‌ی جالبی است و قبل از این کار، بهتر است مارکت کپ حوزه مد نظر خود را به درستی بررسی کنید. علاوه بر این، باید ایده خود را بررسی کنید و به سراغ افرادی بروید که در این زمینه و یا زمینه‌های مشابه فعالیت می‌کنند. برخی از ایده‌های استارتاپی موفق با کمک یک شتابدهنده‌ به مرور زمان به یک شرکت موفق تبدیل می‌شوند و صاحبین کسب و کار را به میلیاردهای خود ساخته و ثروتمند تبدیل می‌کنند. شاید راه اندازی یک استارتاپ موفق در ابتدا کمی دردسر داشته باشد، اما یادتان باشد هیچ چیز نباید مانع تحقق خواسته‌هایتان شود.

خرید به صورت اقساطی

 

از راهکارهای دیگری که به ثروتمند شدن افراد کمک می‌کند، دریافت وام و خرید به صورت اقساطی است. شاید در کشور ما علت تورم و مشکلات اقتصادی، کمی پس انداز و سرمایه گذاری سخت باشد و تا زمانی که فرد بخواهد کالایی را خریداری کند، قیمت‌ها افزایش پیدا کنند، بهترین کار خرید به صورت اقساطی و با وام است.

یادگیری اصول مذاکره

مذاکره صحیح و اصولی، موقعیت‌های شغلی و سرمایه گذاری مفیدی را برای افراد ایجاد می‌کند. یعنی قبل از فکر کردن به سوال‌هایی مانند چطور از طریق اینترنت پولدار شویم و یا چگونه در یک هفته پولدار شویم، باید در ابتدا توانایی خود در مذاکره با افراد دیگر افزایش دهید و این مورد را دست کم نگیرید. به هر میزان که در مذاکره با افراد مختلف موفق باشید، یک قدم به ثروتمند شدن نزدیک می‌شوید.

آموزش مهارت‌های کمیاب

برای پولدار شدن فقط نمی‌توان در خانه بود و به سوالات این چنینی فکر کرد که چطور با گوشی پولدار شویم؟ چرا این فرد هم سن من است و پولدارتر از من است. شما هم همین امروز باید برای رسیدن به خواسته‌هایتان تلاش کنید و به سراغ کارهایی بروید که کمتر کسی این مشاغل و تخصص‌ها را امتحان کرده باشد. چرا که با افزایش بعضی از مشاغل و تخصص‌ها در میان افراد، از دستمزد و میزان درآمد متخصصان کاسته می‌شود. با توجه به این موضوع، رفتن به سمت مشاغل و مهارت‌های کمیاب بهترین ایده است.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: دو شنبه 18 دی 1402برچسب:مشاغل , کسب و کار , شغل عالی , کار پولساز,
ارسال توسط ایرانیکان

بهترین شیوه های استخدام و کاریابی

برای جذب و آگهی استخدام نیروهای لازم هر مجموعه‌ای معمولا روش‌های مختلفی وجود دارد که در موضوع منابع انسانی بیشتر به آن توجه می‌شود. برخی روش‌های استخدامی بیشتر مجموعه را درگیر می‌کند و برخی دیگر منابع کمتری صرف می‌کند. از این رو قصد داریم به مهمترین روش‌های کارمندیابی و استخدام کارجو بپردازیم.

موضوع منابع انسانی و استخدام همکاران جدید، همیشه یکی از بزرگترین چالش‌های هر کسب و کاری بوده است. شما چه روشی را برای استخدام نیروی کار انتخاب می‌کنید؟

معمولا برای کارمندیابی و استخدام نیروی کار، روش‌های مختلفی وجود دارد. فارغ از اینکه شما یک سازمان بزرگ یا یک بنگاه اقتصادی کوچک باشید، بی‌شک در طول سال بارها درگیر فرایندهای استخدامی هستید. این موضوع زمانی بیشتر شما را درگیر می‌کند که یک مجموعه‌ی خدماتی یا یک مجموعه‌ی نیرو محور باشید. در این صورت تقریبا تمام طول سال درگیر استخدام نیروهای متخصص خواهید بود.

برای جذب و آگهی استخدام نیروهای لازم هر مجموعه‌ای معمولا روش‌های مختلفی وجود دارد که در موضوع منابع انسانی بیشتر به آن توجه می‌شود. برخی روش‌های استخدامی بیشتر مجموعه را درگیر می‌کند و برخی دیگر منابع کمتری صرف می‌کند. از این رو قصد داریم به مهمترین روش‌های کارمندیابی و استخدام کارجو بپردازیم.

ممکن است برای پیدا کردن نیروی مورد نظر خود به موسسات کاریابی یا سایت‌های استخدام و کاریابی سر بزنید تا بتوانید از بین افراد جویای کار بهترین گزینه را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند دنبال موسسات کاریابی تهران،  استخدام اصفهان، کاریابی کرج یا هر شهر دیگر در ایران باشید، مهم این است که همیشه با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شوید.

کافی است عباراتی چون استخدام تهران، کار در تهران، کار در منزل تهران، استخدام اصفهان، کار در اصفهان، کار در منزل اصفهان، کاریابی کرج، کاریابی کرج و مواردی از این دست را جستجو کنید تا با انبوهی از آگهی‌های مختلف روبه‌رو شوید.

اما در این بین بهترین راه برای استخدام نیروی کار مناسب شما چیست؟

از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنید

اولین و ساده‌ترین روش برای استخدام نیرو، اعلام فرصت‌های شغلی داخل مجموعه‌ خودتان است. چرا که از این طریق می‌توانید از بین همکاران و آشنایان آنها سریع‌تر نیروی متخصص و مورد اعتماد خود را استخدام کنید. معمولا همکاران شما افرادی را می‌شناسند که جویای کار هستند و می‌تواند برای تصدی موقعیت اعلام شده مناسب باشند.

آگهی در نیازمندی‌های روزنامه

روش دیگری که برای استخدام وجود دارد چاپ آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و ضمیمه‌های آنها است که معمولا به دلایل مختلف ماندگاری و بازخورد زیادی ندارد. چرا که خیلی‌ها دنبال خواندن روزنامه نیستند، یا اینکه به دلیل کاغذی بودن و عدم امکان مشاهده‌ی آگهی‌ها به صورت دسته‌بندی و تفکیک‌شده، ماندگاری رسانه‌ی کاغذی و مکتوب زیاد نیست.

استفاده از سایت خودتان

شما می‌توانید فرصت‌های شغلی و اگهی استخدام خود را در سایت‌تان منتشر کنید تا مخاطبان بتوانند به تمام آنها دسترسی داشته باشند. با این روش کاربران سایت، موتورهای جستجو و افرادی که دنبال کار مرتبط هستند می‌تواند فرصت‌های شغلی و آگهی‌های استخدام شما را ببینند.

مراجعه به مراکز آموزشی

یکی دیگر از روش‌های استخدام نیرو به‌ویژه افراد متخصص، مراجعه به مراکز آموزشی و اعلام نیاز است که از این رو می‌توان از ظرفیت فارغ‌التحصیلان و افراد متخصص در این زمینه استفاده کرد تا با سرمایه‌گذاری روی آنها نیروی مورد نظر استخدام شده و رشد پیدا کند.

استفاده از شبکه اجتماعی متخصصین

یکی دیگر از گزینه‌ها و مراحل یافتن کار و شغل، درج آگهی استخدامی در شبکه‌های اجتماعی مانند است که به عنوان یک ابزار کاریابی می‌تواند بازخورد خوبی داشته باشد.

البته اگر در شبکه‌های اجتماعی خودتان آگهی استخدام را درج کنید، بازدید صرفا به اعضای کانال یا صفحه شما محدود می‌شود و اگر در صفحات پرمخاطب آگهی را ثبت کنید، مشخص نیست کاربران آنها واقعی باشند. ضمن اینکه این آگهی‌ها معمولا به دلیل پست‌های بعدی ماندگاری کمی دارند و از طرف دیگر جستجو و مشاهده‌ بعدی آنها ساده نیست.

اعلام درخواست به موسسات کاریابی

اعلام نیاز نیروی کار به موسسات کاریابی یکی دیگر از روش‌های استخدام افراد متخصص و مورد نیاز است. شاید این روش کارآمد باشد، اما به دلیل تعدد این نوع موسسات و قوانین حاکم بر آنها، مانند دریافت یک ماه از حقوق مطابق قانون کار برای معرفی کارجویان به مراکزی که استخدام دارند، خیلی‌ها دیگر رغبتی برای مراجعه به کاریابی ندارند.

استفاده از سایت کاریابی

اما یک روش ساده، سریع و بدون هزینه‌ی استخدامی وجود دارد که بی‌شک روشی مثمر ثمر و کاربردی است. بی‌تردید بازار هدف سازمان‌ها و موسسات برای استخدام نیروی متخصص می‌تواند سراسر استان و شهر باشد. از این رو درج آگهی رایگان در سایت‌های استخدام و سایت‌های که مخاطبان زیاد نیازمند کار دارد، می‌تواند بهترین گزینه باشد.

شما می‌توانید با درج آگهی رایگان استخدام، فرصت‌های شغلی خود را با توضیحات کامل به استحضار تمامی کارجویان برسانید و بدون اینکه منابع زمانی و مالی زیادی از سازمان و موسسه‌ی شما گرفته شود، فرایند استخدامی را به بهترین شکل انجام دهید.

نتیجه گیری

بسته به اینکه ماهیت کسب و کار شما چگونه است و نیروهای متخصص‌تان کجا حضور دارند، می‌توانید از رسانه‌های مختلف برای استخدام، اگهی استخدام و ابزار کاریابی استفاده کنید. برخی علاقه‌مند به کار در خانه هستند و اگر بتوانید با آنها کار کنید از پرداخت هزینه‌هایی چون حقوق، مزایا، بیمه، بزرگ‌شدن تیم‌های داخلی، هزینه خرید تجهیزات و بحران‌های احتمالی جلوگیری کنید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




ارسال توسط ایرانیکان
آخرین مطالب