رموز گنج و باستان شناسی
رموز گنج و باستان شناسی
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه، زیرخاکی و عتیقه

گام های رسیدن به طرح بازاریابی مطلوب

آیا هر سال راهبرد و طرح بازاریابی تیم خودتان را به دقت بررسی می‌کنید؟ بله، باید چنین کاری انجام دهید؛ چون با طرح بازاریابی(marketing plan) می‌توانید اهداف کسب و کار را محقق کنید. این طرح، مسیر کمپین‌های تبلیغاتی، اهداف و جریان رشد شرکت را مشخص می‌کند.

بدون طرح بازاریابی، اوضاع به هم می‌ریزد و تعیین بودجه برای پروژه‌ها، استخدام و برونسپاری پروژه‌ها در سال جاری غیرممکن خواهد شد. طراحی گرافیک ، برنامه ریزی برای تبلیغات ، استخدام نیرو ، تولید محتوا و بسیاری از فعالیت های دیگر بدون داشتن یک طرح بازاریابی مناسب بی اثر یا بسیار کم اثر خواهند بود. بر اساس فعالیت صنعتی و اهداف تیم بازاریابی، انواع طرح‌های بازاریابی به کار می‌روند. در این مقاله گام‌هایی را برای رسیدن به طرح بازاریابی متفاوت معرفی نموده‌ایم.در ابتدا باید نحوه تدوین طرح بازاریابی را بررسی کرده و بعد نگاهی به محتوای طرح بازاریابی مطلوب می‌اندازیم.

گام‌های تدوین طرح بازاریابی مطلوب

پنج گام در رسیدن به طرح بازاریابی مطلوب  به شرح زیر هستند:

  1. اجرای تحلیل موقعیت
  2. تعیین مخاطب هدف
  3. نگارش اهداف SMART
  4. تحلیل تاکتیک‌ها
  5. بودجه بندی

در ادامه به تشریح هر گام می‌پردازیم.

 

۱.  تحلیل موقعیت و تحقیقات بازار

قبل از تدوین طرح بازاریابی باید موقعیت فعلی کسب و کارتان را بشناسید. چه نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهایی در مقابل شما وجود دارند؟ در گام اول برای تدوین طرح بازاریابی، به تحلیل SWOT بپردازید.

بعلاوه باید بازار فعلی کسب و کارتان را بشناسید. چه فرقی با رقبا دارید؟ تحلیل رقبا در این مرحله به شما کمک می‌کند.

به برتری سایر محصولات نسبت به محصولات خودتان فکر کنید. شکاف‌های موجود در رویکرد شرکت‌های رقیب را هم مدنظر قرار دهید. آن‌ها چه چیزی را نادیده گرفته‌اند؟ چه چیزی برای رسیدن به برتری رقابتی در اختیار دارید؟ در مورد وجه تمایز کسب و کارتان فکر کنید.

با پاسخ به پرسش‌های فوق، خواسته‌های مشتری را می‌شناسید و به مرحله بعد می‌رسید.

۲. تعیین مخاطب هدف

هنگامیکه به درک بهتری از موقعیت بازار و شرکت خودتان رسیدید؛ حالا باید از شناخت مخاطب هدف اطمینان پیدا کنید.

اگر شرکت شما در گذشته دارای پرسونای خریدار (buyer Persona) بوده پس در این گام باید پرسونای فعلی خودتان را باز تعریف کنید.

پرسونای خریدار حاوی اطلاعاتی مثل سن، جنسیت و درآمد است. با این حال اطلاعات روانشناختی (Psychographic information) شامل نقاط درد (Pain point) هستند و اهداف خرید هم درون پرسونا لحاظ می‌شود. مخاطب شما چه انگیزه‌هایی دارد؟ محصول یا خدمات شما چه مشکلاتی از مشریان را حل می‌کند؟

با نوشتن این اطلاعات می‌توانید اهدافتان را تعریف کرده و به گام سوم می‌رسید.

3. نگارش اهداف SMART

بدون توانایی نقشه خوانی به مقصد نمی‌رسید. همین امر در بازاریابی هم حاکم است. بدون شناخت اهدافتان نمی‌توانید نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را مشخص کنید.

بعد از شناخت موقعیت فعلی و مخاطبانتان، می‌توانید اهداف SMART را مشخص کنید.

اهداف SMART به صورت مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و دارای بازه زمانی، تعریف می‌شوند. یعنی تمامی اهداف شما باید به طور واضح تعریف شده و بازه زمانی برای تکمیل آنها  را لحاظ کنید.

برای مثال؛ اگر هدفتان را به صورت افزایش ۱۵ درصدی فالوورهای اینستاگرام در عرض سه ماه تعریف کنید. این هدف باید با اهداف کلی بازاریابی هماهنگ بوده و قابل دسترسی لحاظ شود. بعلاوه هدف فوق به صورت مشخص، قابل اندازه گیری و در بازه زمانی معین، تعریف شده است.

قبل از آغاز هرگونه تاکتیک بازاریابی باید اهدافتان را بنوسید، سپس می‌توانید به تحلیل تاکتیک‌های مفید برای دستیابی به هدفتان بپردازید. با این روش به گام چهارم می‌رسیم.

 

۴. تحلیل تاکتیک‌ها

تا اینجا براساس مخاطب هدف و موقعیت فعلی به نگارش اهدافتان پرداخته‌اید. حالا باید تاکتیک‌هایی را برای رسیدن به اهدافتان مجسم کنید. بعلاوه مسیرها و اقدامات مناسب را هم  مشخص کنید و رویشان متمرکز شوید.

برای مثال تاکتیک‌های احتمالی شما برای هدف افزایش 15 درصدی فالوورهای اینستاگرام در سه ماه شامل میزبانی جایزه یا تخفیف (giveaway)، پاسخ دادن به هر کامنت و پست گذاری به صورت سه مرتبه در هفته هستند.

هنگامیکه اهدافتان را می‌شناسید؛ به سادگی تاکتیک‌های مختلفی را برای رسیدن به این اهداف، مطرح می‌کنید. با این حال در حین نوشتن تاکتیک‌ها، بودجه خودتان را هم در نظر بگیرید تا به گام پنجم برسید.

 

۵.بودجه بندی

قبل از اینکه ایده‌های مطرح شده در گام‌های قبلی را اجرایی کنید باید بودجه بندی را در نظر بگیرید.برای مثال، تاکتیک‌های شما، تبلیغات در رسانه اجتماعی را هم در بر می‌گیرد. با این حال اگر بودجه این کار را ندارید، نمی‌توانید به اهدافتان برسید.

در حین نگارش تاکتیک‌های خودتان باید بودجه ارزیابی شده را لحاظ کنید. می‌توانید زمان تکمیل هر تاکتیک را به همراه هزینه مورد نیاز آن ثبت کنید؛ مثلاً هزینه برای خرید فضای تبلیغاتی یا مدلسازی و طراحی سه بعدی را ثبت کنید.

حالا که می دانید چگونه باید طرح بازاریابی را بسازید؛ می‌توانید عناصر مهم‌تری را در طرح بازاریابی لحاظ کنید.

عناصر طرح بازاریابی

طرح‌های بازاریابی مشخصات صنعت کسب و کارتان، نحوه فروش به مشتریان (B2C) یا فروش به سایر کسب و کارهای (B2B) و مقدار حضور شما در فضای دیجیتال را در بر می‌گیرند. با این حال هر طرح بازاریابی کارآمد حاوی شش عنصر است:

 

۱.چکیده کسب و کار

چکیده کسب و کارتان در طرح بازاریابی به صورت خلاصه‌ای از مشخصات سازمانی حاوی نام شرکت، مکان دفتر مرکزی و مأموریت شرکت است که به طور کلی  با کسب و کارتان هماهنگ هستند.

چکیده کسب و کار در طرح بازاریابی شامل تحلیل SWOT هم هست که نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها را مشخص می‌کند. صبورانه به اجرای تحلیل SWOT بپردازید؛  چون سایر عناصر طرح بازایابی را بر اساس همین تحلیل تکمیل خواهید کرد.

 

۲. طرح‌های کسب و کار

با طرح‌های کسب وکار، اهداف مختلف را میان بخش‌های مختلف تقسیم می‌کنید. نباید طرح‌های کلی شرکت را که در برنامه کسب و کار وجود دارد در نظر بگیرید. در این قسمت از طرح بازاریابی باید پروژه‌های خاص بازاریابی را مطرح کنید. همچنین باید اهداف این پروژه‌ها و نحوه ارزیابی  این اهداف را توصیف کنید.

 

۳. بازار هدف

در اینجا باید پژوهش بازاری را انجام دهید. اگر شرکت شما در گذشته پژوهش بازاری را انجام داده پس این قسمت از طرح بازاریابی شما راحت‌تر انجام می‌شود.

در نهایت این عنصر از طرح بازاریابی به توصیف صنعتی که محصولات و خدمات خودتان را به آن می‌فروشید، خواهد پرداخت؛ که همان تحلیل رقبا و پرسونای خریدار را تشکیل می‌دهند. پرسونای خریدار، توصیفی فرضی از مشتریان ایده آل است که روی صفاتی مثل سن، موقعیت مکانی، سمت شغلی و چالش‌های شخصی او متمرکز می‌شود.

 

۴. راهبرد بازار

راهبرد بازار از اطلاعات موجود در بخش بازار هدف برای توصیف نحوه ورود شرکت شما به بازار استفاده می‌کند. شرکت شما چه چیزی را به پرسوناهای خریدار عرضه می‌کند که رقبای شما قبلاً آنرا عرضه نکرده‌اند؟

این بخش از طرح بازاریابی هفت مؤلفه از بازاریابی را در بر می‌گیرد. این مؤلفه‌ها شامل محصول، قیمت، موقعیت مکانی، تبلیغ، افراد، فرایند و شواهد فیزیکی هستند.

 

۵.بودجه

بودجه در طرح بازایابی را با قیمت محصول یا سایر عناصر مالی شرکت اشتباه نگیرید. بودجه یعنی چقدر پول را به تیم بازاریابی تخصیص می‌دهید تا طرح‌ها و اهداف مطرح شده در عناصر فوق را دنبال کند؟

طبق مخارج فردی باید اقلام مختلف درون این بودجه را مشخص کنید. نمونه‌ای از مخارج بازاریابی شامل آژانس بازاریابی، فرم بازاریابی، تبلیغ‌های پولی و رویدادهای تبلیغاتی هستند.

۶.کانال‌های بازاریابی

در نهایت طرح بازاریابی شما، فهرستی از کانال‌های بازاریابی را در بر خواهد گرفت. در عین حالیکه شرکت شما می‌تواند محصولاتش را از طریق فضای تبلیغاتی خاصی، تبلیغ کند؛ ولی کانال‌های بازاریابی مکانی برای انتشار محتوا، آموزش به خریداران و توسعه آگاهی از برند شما هستند.

اگر می‌خواهید در رسانه اجتماعی حضور پیدا کنید یا حضور دارید پس از عنصر کانال‌های بازاریابی در طرح بازاریابی برای تعیین شبکه‌های اجتماعی مدنظر، دلیل استفاده از این شبکه اجتماعی و نحوه موفقیت خودتان در این شبکه استفاده کنید. بخشی از این هدف به دنبال ارتقای بازاریابی داخلی و خارجی است تا با این کانال‌ها به رشد کسب و کار برسیم.

کسب و کارهایی که حضور گسترده‌ای در رسانه اجتماعی دارند، راهبرد خاصی را به هر کدام از این رسانه‌های اجتماعی اختصاصی می‌دهند.

پس به طور خلاصه درون طرح بازاریابی شرکت، موارد زیر را قید کنید:

 

چکیده کسب و کار(Business Summary)

  • نام شرکت
  • مشخصات تیم رهبری بازاریابی
  • موقعیت مکانی دفتر مرکزی
  • ماموریت شرکت
  • تحلیلSWOT

 

طرح‌های کسب و کار(Business Initiatives)

  • طرح‌های کلی شرکت
  • طرح‌های بازاریابی، اهداف و معیارها

 

بازار هدف(Target Market)

  • نام صنعت
  • پرسونای خریدار
  • تحلیل رقابتی

 

راهبرد بازار(Market Strategy)

  • محصول
  • قیمت
  • تبلیغ
  • افراد فرایند
  • شواهد فیزیکی

 

بودجه

 

کانال‌های بازاریابی

حالا که می‌دانید چه محتوایی را باید درون طرح بازاریابی قید کنید؛ زمان آن رسیده تا با الگوهای مختلف طرح بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید.

 

(قالب ها یا تمپلیت‌های) طرح بازاریابی در شبکه اجتماعی (Marketing Plan Templates)

حضور در شبکه‌های اجتماعی با رشد بخش بازاریابی، توسعه پیدا می‌کند. با افزایش حضور در رسانه اجتماعی هم نیازمند ارزیابی، برنامه ریزی و طراحی مجدد انواع محتوای منتشر شده در هر شبکه اجتماعی هستیم.

اگر به دنبال روشی برای تقویت راهبرد بازاریابی در رسانه اجتماعی هستید؛ پس مطالب زیر برایتان مفید است.

محتواهای زیر را درون الگوهای بازاریابی شرکت خودتان در نظر بگیرید.

  • بررسی سالیانه بودجه رسانه اجتماعی
  • موضوعات هفتگی رسانه اجتماعی
  • تصویر مورد نیاز برای رسانه اجتماعی
  • نمودار دایره‌ای در مورد ترافیک رسانه اجتماعی
  • تقویت و زمانبندی ارسال پست‌ها در رسانه اجتماعی

در ادامه ۱۰ الگو برای گزارشگری در حوزه رسانه اجتماعی و محتوای هر کدام را مرور می‌کنیم.

 

۱.پرسش‌های رسانه اجتماعی

 

هنگامیکه تاکتیک‌های رسانه اجتماعی مناسب طرح بازاریابی خودتان را پیدا کردید؛ حالا باید کانال‌های مناسب کسب و کارتان را پیدا کنید. الگوی فوق دراین زمینه مناسب است.

 

۲. تعطیلات هشتگی

اگر در طرح بازاریابی خودتان از رسانه اجتماعی بهره می‌برید می‌توانید از تعطیلات هشتگی برای ایده پردازی استفاده کنید.

این تعطیلات روش فوق العاده‌ای برای پر کردن برنامه زمانبندی انتشار محتوا در رسانه اجتماعی است. با این الگو فهرستی از تمامی تعطیلات هشتگی در طول یک سال را تهیه می‌کنید.

۳. برنامه زمانی برای لایو فیسبوکی

اگر لایو فیسبوک را به عنوان یکی از تاکتیک‌های بازاریابی در نظر گرفته‌اید، الگوی فوق به شما کمک می‌کند تا تقویم محتوای سر دبیری را طراحی کنید.

 

۴. الگوریتم پست اینستاگرام

آیا می‌خواهید به طور مرتب از اینستاگرام استفاده کنید؟ آیا می‌خواهید میزان فالورهایتان را افزایش دهید؟ با الگوی فوق می‌توانید پست‌های اینستاگرام را سازماندهی کنید تا هر فردی در تیم بازاریابی بداند که چه پست‌هایی را در چه زمانی منتشر خواهند شد

 

۵.الگوی پولی رسانه اجتماعی

در الگوی فوق هزینه کمپین‌های رسانه اجتماعی و بودجه مرتبط با آنرا در فایل اکسل ثبت کنید. از این رو بودجه بندی ماهیانه هم به طور خودکار صورت می‌گیرد. پول صرف شده را در ردیف بودجه ماهیانه قرار دهید. گزارش بودجه سالیانه هم به طور خودکار مقدار هزینه صرف شده و مقدار بودجه بابت هر کمپین را مشخص می‌کند.

۶.حسابرسی رسانه اجتماعی

آیا حسابرسی رسانه اجتماعی را انجام داده‌اید؟

۷.تقویم سردبیری رسانه اجتماعی

با این الگو می‌توانید تقویم سردبیری رسانه اجتماعی را سر و سامان دهید. برای مثال می‌توانید پست‌های اجتماعی برای هر پلتفرم را در آن لحاظ کنید تا تیم بداند که چه کاری در چه روزی در حال انجام است.

 

۸.اندازه تصویر در رسانه اجتماعی

تیم شما ، جدیدترین اندازه‌های تصویر در رسانه اجتماعی را در اختیار دارد. این الگو حاوی اندازه‌های تصاویر برای تمامی پلتفرم‌های رسانه اجتماعی اصلی از جمله فیسبوک، اینستاگرام او توئیتر است.

 

۹.پروپزال بازاریابی در رسانه اجتماعی

 پروپزالی جهت بازاریابی در رسانه اجتماعی تهیه می‌کنید که اهداف رسانه اجتماعی، چشم انداز کاری و تاکتیک‌های اجرایی را در بر می‌گیرد

 

۱۰.الگوی گزارشگری رسانه اجتماعی

با الگوی فوق در یک فایل پاور پوینت به گزارشگری رسانه اجتماعی، دسترسی پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال استفاده از رسانه اجتماعی در طرح بازاریابی هستید؛ با این الگوی گزارشگری، پیشرفت خودتان را رصد خواهید کرد.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: دو شنبه 18 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

معرفی الگوریتم های گوگل؛ آشنایی با باغ وحش گوگل

 

در این عصر دیجیتال که دیده شدن در دنیای آنلاین همه چیز است، درک دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو بسیار مهم‌تر از همیشه شده است. از به‌روزرسانی‌های الگوریتم همیشه در حال تکامل گوگل گرفته تا رمزگشایی از اسرار رتبه‌بندی در نتایج جستجو، در سئو تاثیرگذار است.

سئو (SEO) یا همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو، مخفف Search Engine optimization، یکی از روش هایی است که می توان به وسیله آن به افزایش فروش و بازدید سایت کمک به سزایی کند. در حقیقت سئو، بهینه‌سازی صفحات وبسایت برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوهای گوگل و سایر موتورهای جستجوست. برای مثال وقتی در سایت گوگل دنبال یک محصول یا خدمت خاص می گردید بعضی سایت ها بالاتر از سایر سایت ها به شما نشان داده می شود. این رتبه بالاتر نمایانگر سئو و بهینه سازی این وبسایت ها می باشد.

همانطور که تکنولوژی پیشرفت می کند گوگل نیز همپا با تکنولوژی در حال بهینه سازی الگوریتم های خود است تا بتواند در مقابل تقلب و روش های نامناسب از جمله سئو کلاه سیاه بایستد. الگوریتم‌های گوگل، مجموعه‌ای از قوانین و فرمول‌ها هستند که توسط گوگل برای رتبه‌بندی صفحات وب در نتایج جستجو استفاده می‌شوند. این الگوریتم‌ها به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شوند و هدف آن‌ها، بهبود کیفیت نتایج جستجو و ارائه بهترین و مرتبط‌ترین صفحات برای کاربران است. در ادامه، الگوریتم های گوگل را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

 

الگوریتم تطبیق عصبی (Neural Matching)

این الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی بنا شده و برای ایجاد ارتباط بین کلمات و مفاهیم جهت درک بهتر مواردی که کاربر جستجو می کند می باشد. برای مقابله با این الگوریتم، لازم است محتوای مرتبط و مفید در صفحات سایت شما وجود داشته باشد.

با توجه به تنوع زبانی سایت ها، استفاده از فناوری هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل زبان و تفسیر هدف جستجوی کاربران را آسان‌تر می‌کند. این به گوگل اجازه می‌دهد تا یک صفحه وب را صرفاً بر اساس متن صفحه وب با جستجوی کاربر مطابقت دهد.

بر اساس الگوریتم تطبیق عصبی، موتور جستجوی گوگل تشخیص بهتری در تطبیق عبارت جستجو شده توسط کاربر با نتایج جستجو به عمل می‌آورد. این الگوریتم به صورت تخمینی حدود ۳۰ درصد از پرس و جوهای کاربران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این الگوریتم می‌تواند به موتور جستجو کمک کند تا بفهمد کدام نتایج بهترین هستند و به آن‌ها رتبه بالاتری دهد. به این شکل صفحاتی را که ارتباط کمی با آن عبارت جستجو دارند را در رتبه‌بندی پایین‌تر قرار می‌دهد.

 

الگوریتم گوگل فرد (Google Fred)

نحوه عملکرد این الگوریتم به درستی قابل تشخیص نیست ولی به طور کلی این الگوریتم بر روی سایت‌هایی که تبلیغات زیاد یا لینک خارجی زیاد دارد حساس می شود. به گفته برخی کارشناسان این الگوریتم بر روی محتواهایی که کاربر را در نظر نگرفته و بی کیفیت می باشند نظارت می کند.

Google Fred الگوریتمی است که سئو کلاه سیاه برای کسب درآمد تهاجمی را هدف قرار می‌دهد. این شامل تبلیغات بیش از حد و محتوای کم ارزش می شود. اکثر وب‌سایت‌هایی که تحت تأثیر این الگوریتم قرار می‌گیرند، سایت‌های محتوایی هستند که دارای حجم زیادی از تبلیغات هستند و این به وضوح در آنها مشهود است.

 

الگوریتم پاسوم یا موش کور (Possum)

با کمک این الگوریتم، گوگل بر اساس محل جغرافیایی نتایج مرتبط با محل کاربر را لیست می کند. هدف اصلی الگوریتم Possum یا موش کور، تنوع بخشیدن به نتایج جستجوی محلی و فیلتر کردن نتایج اسپمی بود که ممکن است قبلاً رتبه بندی شده باشند.

 

الگوریتم گوگل رنک برین  (RankBrain)

الگوریتم رنک برین یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی است که گوگل از آن برای ترتیب دادن به نتایج جستجو استفاده می‌کند. همچنین به روند کار گوگل و فهم عبارات جستجو شده کمک می کند. الگوریتم رنک برین بر اساس هر کلمه کلیدی اهمیت بک لینک ها، تازگی محتوا، طولانی بودن محتوا، اعتبار دامنه و… را زیاد یا کم می‌کند.

 

الگوریتم موبایل فرندلی آپدیت (Mobilegeddon) 

این الگوریتم به ریسپانسیو بودن سایت و راحتی کار با سایت در زمان استفاده از موبایل توجه دارد. بر اساس این الگوریتم، وبسایت های موبایل فرندلی در اولویت رتبه‌دهی نتایج جستجو قرار می‌گیرند و در نتیجه ترافیک ارگانیک و میزان دیده شدن آنها بیشتر خواهد شد.

 

الگوریتم کبوتر (Google Pigeon)

 

روی کار آمدن الگوریتم کبوتر منجر به یکی از بزرگترین تغییرات در نتایج ارگانیک سرچ محلی گوگل شد. الگوریتم کبوتر برای بهبود پارامترهای رتبه بندی بر اساس فاصله و مکان طراحی شده است.

 

الگوریتم مرغ مگس خوار (HummingBird)

الگوریتم مرغ مگس خوار با توجه به مترادف های کلمات در کمترین زمان ممکن لیستی از مواردی را می آورد که به کلمه جستجو شده نزدیک تر است همچنین این الگوریتم سایت هایی که از کلمات کلیدی نامناسب با محتوای نامرتبط استفاده کرده اند را جریمه می کند.

 

الگوریتم پنگوئن (Penguin)

الگوریتم پنگوئن الگوریتمی است که برای بهینه سازی موتور جستجوی گوگل در نظر گرفته شده است. این الگوریتم لینک ها را با در نظر گرفتن کیفیت و نه فقط کمیت بررسی می کند. هرچقدر لینک هایی که به سایت شما داده می شوند مرتبط تر باشند، سایت شما اعتبار بیشتری را دریافت می کند. هدف این الگوریتم شناسایی سایت هایی است که در مدت زمان کوتاهی، حجم بالایی از بک لینک دریافت کرده اند.

 

گوگل سندباکس (Google sandbox)

الگوریتم سندباکس مانند فیلتری عمل می کند که وب سایت های تازه ایجاد شده در نتایج جستجوی گوگل را فیلتر می کند. حتی یک صفحه دارای محتوا و سئوی خوب نمی تواند در چند صفحه اول گوگل رتبه کسب کند. این به این دلیل است که الگوریتم سندباکس سایت‌های جدید را در مکانی جداگانه قرار می‌دهد که ما آن را Sandbox نامیده‌ایم. هدف این الگوریتم زیر نظر گرفتن سایت هایی است که به تازگی راه اندازی شده اند تا بتواند بر طبق عملکردشان آن‌ها را به جایگاه اصلی خود برساند.

 

الگوریتم پیج لی اوت (Page Layout)

الگوریتم پیج لی اوت برای شناسایی وب‌سایت‌هایی با تبلیغات بسیار زیاد است که به صورت ثابت در بالای صفحه وجود دارند. این تبلیغات مردم را مجبور می کند برای مشاهده اطلاعات صفحه را تا حد زیادی پایین بیاورند. گوگل با کمک الگوریتم پیج لی اوت، این سایت ها را پنالتی می کند یا رتبه آنها را در نتایج جستجو کمتر می کند.

 

الگوریتم گورخر (Zebra Update) 

الگوریتم گورخر جزو الگوریتم های مهم و پرکاربرد گوگل است که بر فروشگاه های آنلاین نظارت می کند و جلوی کلاهبرداری هایی که از طریق این فروشگاه های آنلاین اتفاق می افتند را می گیرد. الگوریتم گورخر سایت های فروشگاهی تقلبی پیدا و جریمه می کند. این الگوریتم به شناسایی سایت هایی می پردازد که ناامن هستند و یا دارای گواهینامه SSL  نیستند. با روی کار آمدن فروشگاه های آنلاین و رواج خرید آنلاین، گوگل با این الگوریتم اعتماد بیشتری برای مشتریان جلب می کند.

 

الگوریتم دزد دریایی (Pirate)

الگوریتم دزد دریایی رتبه وب‌سایت‌های نتایج جستجو را که قانون کپی رایت را رعایت نمی کنند و از محتوای کپی (بدون اجازه صاحب محتوا) استفاده می‌کنند را پایین می‌آورد. این الگوریتم جهت کاهش زیر پا گذاشتن قانون کپی رایت و محتوای کپی پیاده سازی شده است.

 

الگوریتم پاندا (Panda)

الگوریتم پاندا برای شناسایی و کم کردن امتیاز سایت هایی طراحی شده است که که محتوای غیر اخلاقی، نامناسب و بی کیفیت دارند. این الگوریتم در سال 2011 روی کار آمد و یکی از تلاش های گوگل برای مقابله با سئو کلاه سیاه و Webspam است.

 

الگوریتم Payday Leon

الگوریتم Payday Leon مجموعه ای از چند الگوریتم است که هدف اصلی آن شناسایی و پنالتی کردن سایت هایی است که از روش های اسپم موتور جستجو برای افزایش رتبه خود استفاده می کنند. این الگوریتم جهت جلوگیری از رشد سایت هایی که محتوای غیر اخلاقی دارند.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: دو شنبه 18 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

چرا به نفع شرکت‌ هاست که با فریلنسر‌ها کار کنند؟

فریلنسرها یا دورکارها اغلب متخصصانی هستند که بدون استخدام بودن در شرکتی خاص به صورت پیمانکاری و پروژه ای کار می‌ کنند. کارفرمایان در صورت برون سپاری پروژه های خود به فریلنسرها مجبور به پرداخت هزینه‌های کارمندان رسمی  نیستند. همچنین اغلب پیمانکاران فریلنسر به دلیل رقابتی که بین آنها وجود دارد حرفه‌ ای و کاردان هستند.

فریلنسرهای ماهر برای کارفرمایان خیلی ارزشمندند. بسیاری از شرکت‌ های موفق، موفقیت خود را مدیون فریلنسرها هستند، زیرا بدون‌ آنها موفقیت شرکت‌ها امکان پذیر نبود

صرفه جویی در هزینه و وقت با فریلنسرها

شرکت شما ممکن است نیاز به یک طراح گرافیک داشته باشد. ۴۰ ساعت را در هفته ساعت کاری پر کند و شما مستلزم به پرداخت حقوق ثابت و بیمه برای او هستید. اما در جریان باشید که استخدام یک طراح گرافیک عالی در حالت پیمانکاری یا همان فریلنسری می‌تواند تغییر و تحول لازم را در شرکت شما با هزینه کمتر در زمان کوتاه‌ تر ایجاد کند. بهتر است بدانید که یک فریلنسر، لوگوی نمادین  نایکی را ایجاد کرده است. پیمانکاران ماهر، از جمله وکلا، برنامه نویسان و نویسندگان، از جمله افراد موفق در این زمینه هستند. اما با این حال بسیاری از شرکت‌ های کوچک، بزرگ، قدیمی یا نوپا همچنان، کارهای خود را به کارمندان ثابت می سپارند.

 

اساسنامه نانوشته فریلنسرها

اگر امیدوار هستید که در دوره کنونی کسب و کارتان رونق داشته باشند، باید با همان احترام و ملاحظاتی که به کارمندان تمام وقت ارائه می دهند، با فریلنسرها رفتار کنید. برخلاف تصور عامه، بسیاری از پیمانکاران مستقل (فریلنسرها)، شغل تمام وقت نمی خواهند. آنها آزادی و انعطاف پذیری کار را دوست دارند. این باعث می‌ شود که آنها خلاقیت و پویایی خود را همچنان حفظ کنند.همین نکته خلاقیت پویای این افراد است که باعث رونق کسب کار شما نیز می‌ شود. اما در صورتی که با آنها غیر حرفه‌ ای و نادرست شود رفتار شود این خلاقیت از بین می‌ رود و این کسب و کار شماست که متضرر می ‌شود. پیمانکاران دورکار پروژه‌ای خوب تقاضاهای خوب زیادی دارند. اگر با آنها رفتار نادرستی داشته باشید، به سادگی با شخص دیگری کار می کنند. اخلاق و رفتار حرفه ای نداشتن با فریلنسر‌ها، باعث ایجاد تاخیر تحویل به موقع پروژه ها می‌شود. شرکتهایی که نتوانند به صورت حرفه ای با پیمانکاران رفتار کنند در نهایت متضرر می شوند. این امر باعث می شود تا افراد خوب پیش رو به سختی راضی به کار با شما شوند.



چگونه شرکت ها می توانند در اقتصاد و فضای کسب و کار پر از رقابت کنونی رشد کنند؟


سپردن پروژه به فریلنسرها


استفاده از کارمندان دورکار و فریلنسر می تواند علاوه بر کاهش هزینه های نیروی انسانی باعث ایجاد خلاقیت و پویایی در شرکت شما شود. برای استفاده بهینه از فریلنسرها نکات زیر را رعایت کنید:

●       تلاش کنید تا از ابتدا انتظارات و اهداف خود را تعیین کنید.

●       ارتباط صحیح و دوستانه برقرار کنید.

●       تا آنجا که ممکن است پروژه خود را با جزییات ثبت کنید و مشخص کنید که وظیفه فریلنسر چیست

●       همچنین این موضوع که کارمندان مربوطه برای کمک به فریلنسرها، چه کسانی هستند. اجرای این موارد از طریق گفتن ساده درپشت تلفن وسوسه انگیز است. اما نوشتن آنها از طریق ایمیل یا سایت از بهترین و بی نقص‌ ترین روش هاست.

 

کمک به رشد فریلنسرها کمک به رشد خودتان است


به دنبال این باشید که پیمانکاران بررسی خوبی از پروژه داشته باشند و در صورت خوب انجام دادن کار، آنها را به دیگران نیز معرفی کنید. بسیاری از نیازهای کسب و کار شما مانند تولید محتوا ، تبلیغات دیجیتالی و بازاریابی اینترنتی می تواند توسط فریلنسرها انجام شود.  اگر آنها کاری را خوب انجام نداده‌اند، تلاش کنید تا به وضوح ارتباط برقرار کنید که انتظارات شما چه بوده است و در کجا کوتاهی کرده اند. این می تواند به رشد آزادکاران پروژه كمک كند. در این صورت آنها با شما ارتباط صمیمی می‌ گیرند و احتمال کمتری است که کارفرمای دیگری را به شما ترجیح دهند. نیازهای هر فریلنسر متفاوت است. برخی بیشتر نگران پرداخت سریع هستند، در حالی که برخی دیگر بیشتر این را فرصتی برای پیشرفت حرفه ای می دانند. نکته اصلی ایجاد روابط با فریلنسرهای شما و گوش دادن به آنچه مهم ترین آنهاست، است.

در نهایت…

در نهایت، اگر نتیجه‌ی خوبی از کار با فریلنسرها به دست آورده اید و به دنبال راه هایی برای استقبال، قدردانی و احترام به آنها هستید. پس در مسیر صحیحی قرار دارید. اگر با فریلنسرها مانند یک بخش با ارزش و البته گسترده برای تیم خود رفتار کنید، می توانید فهرست پیمانکاران پروژه ای معتبر و با انگیزه را برای خود تهیه کنید. که بتوانند شرکت شما را برای سالهای آینده غنی سازند.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: دو شنبه 18 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان
آخرین مطالب