رموز گنج و باستان شناسی
رموز گنج و باستان شناسی
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه، زیرخاکی و عتیقه

بررسی تفاوت مقاله، پایان ‌نامه، رساله و پروپزال با یکدیگر

به احتمال زیاد با واژه‌های مقاله ، پایان‌ نامه ، رساله و پروپزال مواجه شده‌اید. حتی اگر دانشجو نبوده‌اید؛ با گذر از خیابان انقلاب تهران، تبلیغات وسیع در زمینه تايپ پایان نامه و مقالات علمی  را به خوبی مشاهده می‌کنید.

به هر حال اگر قصد ادامه تحصیل را در حوزه تحصیلات تکمیلی را دارید؛ باید با مفاهیم مقاله، پایان نامه، رساله و پروپزال آشنا شوید. در اینجا شما را با معنای این مفاهیم، شباهت‌ها و تفاوت‌هایشان آشنا خواهد کرد.

در ابتدا هر کدام از این مفاهیم را تعریف می‌کنیم.

  • پایان نامه: دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در پایان دوره و قبل از دریافت مدرک، موظف به نگارش پایان نامه هستند.
  • رساله یا تز: دانشجویان دوره دکتری برای دریافت مدرک تحصیلی نیازمند نگارش تز یا رساله هستند.
  • مقاله: مقاله‌ها انواع مختلفی دارند و به مقالات مجازی، علمی، پژوهشی و کلاسی تقسیم بندی می‌شوند. مقالات مجازی در قالب محتوای وب سایت‌های خبری، آموزشی، صنعتی، پزشکی و غیره تهیه شده اند و به دنبال اطلاع رسانی هستند. مقالات علمی و پژوهشی بعد از انجام فعالیت  پژوهشی و با هدف افشای یافته‌ها و نتایج منتشر می‌شوند. مقالات کلاسی هم حول محتوای تحصیلی تهیه می‌شوند.
  • پروپزال: به معنای پیشنهاد پژوهشی بوده است و قبل از آغاز فرایند نگارش مقالات علمی، پایان نامه و رساله نوشته می‌شوند. پژوهشگر در پروپزال، خلاصه‌ای از محتوای نهایی را ارائه می‌دهد تا مجوز اولیه برای آغاز پژوهش را دریافت کند.

ساختار درونی  مقاله، پایان نامه، رساله و پروپزال مشابه یکدیگر است. تمامی آن‌ها دارای چکیده، مقدمه، پیشینه پژوهش، نتایج، بحث و نتیجه گیری هستند.

با وجود تشابه ساختاری، تفاوت‌هایی هم به لحاظ فنی در میان این مفاهیم وجود دارند . در ابتدا به مقایسه پایان نامه و رساله می‌پردازیم.

 

تفاوت‌های اصلی پایان نامه و رساله

  • موضوع پایان ‌نامه می‌تواند مشابه یا مکمل موضوعات پژوهشی قبلی انتخاب شود؛ ولی رساله دکتری الزاماً موضوعی چالشی و جدید دارد.
  • رساله دکتری بسیار مفصل‌تر از پایان نامه بوده و تکمیل آن به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد.
  • دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد نتیجه اولین فعالیت پژوهشی و رسمی خودشان را در قالب پایان نامه ارائه می‌دهند و بیشتر آشنایی با روش شناسی و پژوهش علمی ملاک است. ولی دانشجویان دکتری با روش شناسی آشنا بوده و باید روی تحلیل نظریه‌های قبلی و نظریه پردازی متمرکز شوند.
  • فرضیه‌ها، پیشینه و تحلیل پژوهشی در رساله یا تز دکتری قوی‌تر از پایان نامه است.
  • رساله دکتری بیشتر روی دیدگاه و نظریات پژوهشگر متمرکز است؛ ولی پایان نامه بیشتر روی پیشینه پژوهش تأکید دارد.
  • رساله بیشتر در حکم یک کتاب علمی است؛ ولی پایان نامه مشابه مقاله پژوهشی گسترده و مفصل است.
  • در نگارش پایان نامه در ابتدا به پژوهش روی موضوع مشخص، تحلیل آن و اظهار نظر در مورد اطلاعات جمع آوری شده می‌پردازید؛ ولی در نگارش رساله به تفکر انتقادی و جمع آوری اطلاعات دقیق نیاز دارید.
  • برای نگارش پایان نامه بیشتر به مطالعات قبلی مراجعه می‌کنید. ولی برای نگارش رساله کل فرایند پژوهش بر عهده خودتان بوده و در نهایت می‌توانید از افراد خبره در رشته تخصصی خودتان کمک بگیرید.

البته دانشکده‌های مختلف، فرایندها و شرایط متفاوتی را برای نگارش پایان نامه و پروپزال در نظر می‌گیرند. ولی به طور کلی گام‌های نگارش پایان نامه به شرح زیر است.

 

گام‌های اصلی در نگارش پایان نامه

گام اول: حوزه پژوهشی مورد علاقه را انتخاب کنید

موضوع جدیدی در حوزه پژوهشی جدید را انتخاب کنید. این حوزه پژوهشی در ارتباط با رشته تحصیلی دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد قرار دارد.

موضوعی را انتخاب کنید که دانش اولیه در موردش دارید و قبل از انتخاب نهایی موضوع، کمی در موردش تحقیق و بررسی انجام دهید.

 

گام دوم: طرح سؤالات باز و پاسخ در مورد موضوع انتخابی

از پرسش‌های کوتاه پاسخ (بله / خیر) اجتناب کرده و برای نگارش فرضیه‌های پژوهشی، از پرسش‌های حاوی متغیرهای اصلی پژوهشی استفاده کنید.

انجام پژوهش در مورد موضوع انتخابی، چه کمکی به حل مشکلات مردم و دنیا می‌کند؟ این پژوهش چه فایده‌ای دارد؟ در حوزه رشته شما چه اثری دارد؟ با پاسخ به این پرسش‌ها به فرضیه‌های درست و قابل اثبات یا رد فرضیه‌ها خواهید رسید.

 

گام سوم: پیشینه پژوهشی پایان نامه را بررسی کنید

پژوهش‌های قبلی با موضوع مشابه موضوع پایان نامه خود را بررسی نموده و هرکدام از متغیرهای مورد استفاده در عنوان پایان نامه را به طور کامل تعریف کرده و تاریخچه هر یک را بررسی کنید.

 

گام چهارم: روش پژوهش پایان نامه را مشخص کنید

روش پژوهش شما با توجه به ماهیت متغیرها و فرضیه‌های پژوهش، مشخص می‌شود. برای تعیین روش پژوهش به دانش کافی در این زمینه نیاز دارید. انواع روش‌های پژوهشی به دو دسته کلی کمی و کیفی تقسیم می‌شوند که هر کدام زیر مجموعه‌های مختلفی دارند.

 

گام پنجم: جمع آوری داده و تحلیل یافته در پایان نامه

براساس روش پژوهش به جمع آوری داده‌های کمی و کیفی پرداخته و در نهایت با نرم افزارهای مناسب به تحلیل این داده‌ها می‌پردازید. گاهی اوقات جمع آوری داده‌ها در چند مرحله صورت می‌گیرند که نیازمند صرف زمان و هزینه بالاتری است.

 

گام ششم: بحث و نتیجه گیری

در نهایت باید یافته‌های پژوهشی را مورد بحث قرار داده و در مقایسه با پیشینه پژوهش به نتیجه گیری منطقی رسید.

برخی از دانشکده‌ها در دوره کارشناسی ارشد و دکتری قبل از نگارش پایان نامه و رساله، ثبت پروپزال را الزامی می‌دانند. در واقع پروپزال چکیده‌ای چند صفحه‌ای از چهارچوب نهایی پایان نامه و رساله است.

پروپزال طرح کلی پایان نامه و رساله را به همراه پیش بینی بازه زمانی اجرای پژوهش و هزینه‌های احتمالی را در بر می‌گیرند.

گام‌های نگارش رساله دکتری

رساله یا تز دکتری هم، همان فرایند پایان نامه را با جزئیات و تحلیل بیشتر در بر می‌گیرد.

 

گام اول: نگارش پروپزال جذاب

باید پروپزال را به عنوان پیش نویس رساله نهایی تهیه کنید. در اینجا باید اعضای هیأت علمی دانشکده را متقاعد نمایید که موضوعی، مناسب و کاربردی را انتخاب نموده‌اید. نوشتن پروپزال به اندازه فرم نهایی رساله اهمیت دارد؛ پس دقت کنید.

چهارچوب کلی پروپزال به شرح زیر است:

عنوان پروپزال

عنوانی جذاب انتخاب کنید. قبل از انتخاب عنوان به خوبی در میان منابع آنلاین و کتابخانه‌ای به جستجو بپردازید. برای این کار می‌توانید از متخصصان رشته خودتان به ویژه اساتید راهنما و مشاور کمک بگیرید.

اهداف پروپزال

هدف از نگارش رساله را قید کنید. حداقل به سه هدف نیاز دارید.

پیشینه پژوهش

حوزه‌های پژوهشی، مکاتب فکری و سایر منابع اطلاعاتی مورد استفاده در رساله را در اینجا قید می‌کنید. این بخش کمک زیادی به تدوین پرسش‌ها و فرضیه‌ها پژوهش می‌کند.

پرسش‌ها

در اینجا باید در مورد پرسش‌ها و فرضیه‌ها ایده پردازی کنید. باید حوزه پژوهشی مدنظرتان را با توجه به متغیرها و مفاهیم پژوهشی، محدود کنید.

روش

در اینجا باید روش‌های جمع آوری داده و نوع داده‌ها را مشخص کنید. که از کجا و چگونه داده‌ها را جمع می‌کنید؟

نتایج احتمالی

نتایج مورد انتظار از پژوهش را در این قسمت از پروپزال قید می‌کنید. اگر پژوهش شما طبق روال قید شده، درست انجام شود؛ پس انتظار کسب نتایج خاصی را دارید. آن‌ها را در این قسمت ذکر کنید.

بازه زمانی

این گام از نگارش پروپزال اهمیت خاصی دارد؛ چون باید زمان را مدیریت کنید. باید زمانبندی مربوط به هر یک از مراحل فوق را در اینجا قید کنید.

فهرست منابع

در انتهای پروپزال هم فهرست منابع را قید کنید. این فهرست در مقایسه با فهرست نهایی رساله، کوتاه‌تر است. چون هنوز پیشینه کامل را جمع آوری نکرده‌اید.

 

گام دوم: پژوهشی اثربخش را اجرا کنید

مهم‌ترین گام اجرای هر پروژه تحقیقاتی، اجرای پژوهش اثربخش است. رساله نیازمند روش شناسی قدرتمند و کارآمد است. نباید وقت شما صرف مطالعه منابع غیر مرتبط شود؛ پس می‌توانید از ارائه دهندگان خدمات آنلاین نگارش رساله استفاده کنید.

برای اجرای یک پژوهش اثر بخش در وهله اول باید زمانبندی را مدنظر قرار دهید؛ چون این مرحله زمان زیادی می‌برد پس به مهلتی که برای نگارش رساله دارید، دقت کنید. منابع پژوهشی مفید و معتبر را انتخاب کنید. قبل از نگارش رساله باید منابع مورد استفاده را از همان ابتدا، سازماندهی کنید. پس یادداشت برداری و فیش نویسی را از ابتدا در اولویت قرار دهید. برای این کار می‌توانید از نرم افزارهای کاربردی استفاده نمایید.

هنگام جمع آوری پیشینه پژوهش هم میتوان از مهارت ترجمه فریلنسرهای تخصصی استفاده کرد. همچنین در فرایند جمع آوری و تحلیل پژوهش، میتوان از فریلنسرهای تحلیلگر داده در پلتفرم دورکاری کارلنسر کمک گرفت.

گام سوم: نگارش رساله فوق العاده

با نکات زیر می‌توانید رساله فوق العاده ای بنویسید:

  • طراحی کلی رساله را مدنظر قرار دهید.
  • عنوان را به خوبی از نظر متغیرهای تشکیل دهنده و ارتباطشان با یکدیگر، تعیین کنید. در اینجا، پیشینه پژوهشی مرتبط را به طور کامل و طبق روند زمانی قید کنید.
  • حالا باید تمامی روش‌های مورد استفاده در رساله دکتری را ذکر کنید.
  • بعد نوبت به بیان نتایج رساله به زبان خودتان است. رساله یا تز خودتان را با کمک از نتایج به دست آمده مورد تحلیل قرار ‌دهید.
  • در نهایت هم باید کتاب شناسی و منابع رساله را طبق معیارهای دانشکده یا رشته خودتان ثبت کنید.

گام چهارم: ویراستاری رساله

بعد از اینکه فرم اولیه رساله را تهیه کردید، نیازمند ویراستاری هستید. این ویراستاری شامل اصلاح خطاهای نگارشی و محتوایی می‌شود. در این مرحله از اساتید خبره در رشته خودتان کمک بگیرید تا خطاهای محتوایی را اصلاح کنید. برای خطاهای نگارشی و املایی هم از ویراستاران خبره در سایت های دورکاری مثل کارلنسر کمک بگیرید.

گام پنجم: دفاع رساله

این گام به معنای بررسی محتوای رساله از جانب اعضای هیأت علمی است. در صورت تأیید رساله و دریافت نمره قبولی، قادر به دریافت مدرک دکتری هستید. در این زمینه می‌توانید از افرادی که قبلاً دفاع رساله را انجام داده‌اند یا شرکت‌های دورکاری در رشته تخصصی خودتان کمک بگیرید.

حالا که با ساختار و گامهای کلی نگارش پایان نامه، رساله و پروپزال آشنا شدید؛ نوبت به مقاله می‌رسد.

 

مقاله پژوهشی چه فرقی با پایان نامه و رساله دارد؟

  • مقاله خلاصه‌ای از فعالیت پژوهشی برای ثبت در مجلات علمی و کسب رتبه و امتیاز علمی است و همانند پایان نامه و رساله با هدف کسب مدرک تحصیلی نوشته نمی‌شود.
  • در مقاله پژوهشی، می‌توان حول موضوعات اصلی یا فرعی قید شده در پایان نامه و رساله صحبت کرد. پس نتایج نهایی پایان نامه و رساله را می‌توان به عنوان مقاله، چاپ کرد. از هر پایان نامه و رساله می‌توان یک یا چند مقاله پژوهشی معتبر استخراج کرد.
  • چکیده‌ای از پایان نامه و رساله را هم می‌توان در قالب مقاله پژوهشی یا مطالعه موردی ارائه کرد.
  • با نگارش مقاله پژوهشی، سایر افرد متخصص در رشته خودتان را از نتایج پژوهش خودتان، مطلع می‌کنید.
  • با نگارش مقاله پژوهشی می‌توانید نتایج و داده‌های به دست آمده در طول فرایند کاری و تحصیلی خودتان را منتشر کنید.
  • مقالات پژوهشی در انواع مختلف توصیفی و کمی منتشر می‌شوند و بیشتر در حکم تبادل اطلاعات میان دانشجویان و اساتید رشته‌های علمی عمل می‌کنند.
  •  

هفت گام نگارش مقاله پژوهشی

  • گام اول: پرسش پژوهشی خودتان را مشخص کنید.
  • گام دوم: از سایر دانشجویان یا همکاران برای انجام پژوهش کمک گرفته و تیم پژوهشی تشکیل دهید.
  • گام سوم: طرح پژوهش و منابع مورد استفاده را مشخص نمایید.
  • گام چهارم: از تکنیک‌ها و روش‌های پژوهشی مناسب استفاده کنید. با این کار، مخاطبان به خوبی مقاله پژوهشی شما را درک می‌کنند و از نتایج پژوهش شما به عنوان منبعی معتبر استفاده خواهند نمود.
  • گام پنجم: محتوای نوشته شده را مورد بازبینی دقیق قرار دهید. زبان مقاله باید مفهوم علمی را به مخاطب منتقل کند.
  • گام ششم: با آگاهی از معیارهای برقراری روابط علمی به قدردانی از ارگان‌ها و افراد مرتبط و قید منابع بپردازید.

انواع مقاله‌های علمی

مقاله‌های علمی را می‌توان به انواع پژوهشی، مروری و مطالعه موردی تقسیم کرد. اگر مقاله‌ای که نوشته‌اید؛ تمامی معیارهای یک پژوهش اصیل و علمی را دارد؛ پس قابلیت چاپ شدن در مجلات معتبر دنیا و ایران را پیدا خواهید کرد.

  • تفاوت میان مقاله‌های علمی با توجه به هدف آنها مشخص می‌شود. مقاله‌های پژوهشی ساختاری مشابه یک پروپزال دارند، ولی یافته‌های دقیق پس از جمع آوری داده‌ها در آنها ثبت شده و مورد تحلیل قرار می‌گیرند.
  • مقالات مروری به دنبال بررسی، دسته بندی و بررسی آثار مطالعات قبلی هستند. نویسنده مقالات مروری تسلط و دانش کافی در مورد موضوع مورد بررسی را دارد.
  • مطالعه موردی به بررسی عمیق یک مورد، اصل اثبات شده یا سیاست کلی می‌پردازد. نگارش مطالعه موردی هم نیازمند دانش و تجربه گسترده در مورد موضوع مورد بررسی نیاز دارد. از این رو فراوانی مطالعه‌های موردی و مروری در مقایسه با مقاله‌های پژوهشی کمتر است.
  •  

مقاله ISI و ISC چه تفاوتی با هم دارند؟

  • انستیتو اطلاعات علمی (ISI) موسسه‌ای جهانی جهت رتبه بندی مجلات علمی سراسر جهان است. پژوهشگران هم برای کسب امتیاز و رتبه علمی به دنبال چاپ مقالاتشان در مجلات معتبر از نظر ISI هستند.
  • مرکز استناد علمی جهان اسلام (ISC) با هدف افزایش همکاری میان پژوهشگران و مراکز علمی اسلامی تأسیس شد. این مرکز، با معرفی بیش از هشتصد مجله، امکان چاپ مقالات در مدت زمان کمتر و با هزینه پایین‌تر را فراهم کرده که البته رتبه علمی پایین‌تری در مقایسه با مقالات ISI دارند.

 

در نهایت . . .

نگارش مقاله، پایان نامه، رساله و پروپزال در هر رشته تحصیلی و علمی به طور کلی از گام‌های قید شده در این مقاله پیروی می‌کند. اما جزئیات نگارش هر کدام با توجه به نوع موضوع، دانشگاه محل تحصیل یا مجله‌ای که قصد چاپ مقاله را دارید؛ متفاوت است.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 19 دی 1402برچسب:مقاله , پایان ‌نامه, رساله , پروپزال,
ارسال توسط ایرانیکان

6 گام عملی برای راه اندازی یک وبسایت ساده ولی پولساز

 

طراحی وب سایت شاید در ابتدا کاری سخت و پیچیده به نظر برسد. ولی برای حل نیاز به اینترنتی شدن کسب و کار شما امروزه ابزارها و راههای فراوانی وجود دارد. آیا به خاطر دشواری کار، تهیه وب سایت برای کسب و کارتان را رها کرده‌اید؟ تنها چیزی که نیاز دارید راه اندازی یک وبسایت ساده است که می توانید به راحتی آنر انجام دهید.  در این مقاله خبرهای خوبی برایتان داریم.

در دنیای امروز دیگر برای طراحی وب سایت، نیازی به کدنویسی، عکاسی و صدا گذاری ندارید. امروزه برای تهیه یک وب سایت ساده، نیازی به تسلط در این موارد ندارید. دوران طراحی وب سایت گران قیمت گذشته است.

حالا در طول یک شیفت کاری و با کمی پول، می‌توانید وب سایت قابل قبولی بسازید. از طرفی داشتن وب سایت برای رشد کسب و کار و موفقیت کاری ضرورت دارد.

 

طبق نمودار فوق، نود و هفت درصد از مردم در سال ۲۰۱۷ به جستجوی کسب و کار محلی در اینترنت پرداخته‌اند. بنابراین به خاطر اهمیت وب‌سایت در دنیای کسب و کار، شما را با اصول طراحی یک وب سایت ساده آشنا می‌کنیم:

  1. هدف از طراحی وب سایت را مشخص کنید.
  2. شرکت میزبان (hosting) وب سایت را انتخاب کنید.
  3. سازنده سایت را انتخاب کنید.
  4. صفحات وب را مشخص کنید.
  5. وب سایت را بهینه سازی کنید.
  6. پردازشگر پرداخت را راه اندازی کنید.

در ادامه به تشریح هر کدام از موارد فوق می‌پردازیم.

۱. هدف از طراحی وب سایت را مشخص کنید

قبل از آغاز طراحی، در ابتدا باید هدف از طراحی وب سایت را مشخص کنید. هدف و عملکرد وب سایت، در انتخاب ابزارهای مورد استفاده ضرورت دارد.

قبل از آغاز طراحی سایت، پرسش‌های زیر را از خودتان بپرسید:

  • هدف اصلی طراحی وب سایت چیست؟ آیا به دنبال افزایش ترافیک، فروش آنلاین، اشتراک گذاری اطلاعات، کسب سفارش آنلاین و غیره هستید؟ این موارد روی انتخاب میزبان، سازنده سایت و سایر تصمیمات شما اثر دارند.

 

  • در حال حاضر چه برنامه‌ای برای بازاریابی کسب و کارتان دارید؟ راهبرد بازاریابی روی ابزارهای مورد استفاده اثر دارد. برای مثال اگر بازاریابی ایمیلی در کسب و کارتان مهم است باید ایمیلی را برای سایت ثبت کنید. اگر اینستاگرام، ترافیک بالایی برایتان به همراه دارد؛ می‌توانید فید اینستاگرام را در سایت خودتان لحاظ کنید.

 

  • سایت شما به چه کارکردهایی نیاز دارد؟ آیا به فروش آنلاین نیاز دارید؟ پس باید میزبان و سازنده تخصصی در حوزه تجارت الکترونیک را انتخاب کنید. آیا در مورد محصولات دیجیتال فعالیت دارید؟ پس به توانایی ارسال خودکار فایل‌ها نیاز دارید. آیا باید نشانی فروشگاه را در سایت قرار دهید؟ پس فهرستی از کارکردهای مورد نیاز را تهیه کنید. با توجه به این فهرست نوع میزبان و سازنده سایت را مشخص کنید.

 

  • کسب و کارتان تا چند سال آینده در کجا قرار خواهد داشت؟ به دنبال کدام ویژگی‌ها یا راهبردهای بازاریابی هستید؟ برای مثال اگر می‌خواهید از تبلیغات پولی استفاده کنید؛ پس میزبانی را انتخاب کنید که از افزایش زیاد حجم ترافیک پشتیبانی کرده و صفحات ورودی را به راحتی بسازد.

۲.شرکت میزبان (هاستینگ) وب سایت را انتخاب کنید

راه اندازی وب سایت به سه مؤلفه اصلی نیاز دارد: میزبان یا هاست (که فایل‌های وب سایت شما را ذخیره کرده و آنها را در صورت تقاضای کاربران، ارائه می‌دهد) نام دامنه (که به عنوان مکان آنلاین سایت شما عمل می‌کند) و سازنده سایت (که ابزار مورد استفاده برای ساخت صفحات، تبلیغات، آپلود کردن تصاویر و غیره است).

به طور معمول هر سه ویژگی فوق درون پکیج‌های پیشنهادی از جانب ‌هاست‌های وب ارائه می‌شود. هزاران هاست در دنیا وجود دارند که هر کدام پکیج‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

برای انتخاب میزبان یا هاست مناسب برای وب سایت، گام‌های زیر را دنبال کنید:

در مورد نوع هاستینگ مورد نیاز تصمیم گیری کنید

هاستینگ اشتراکی یا ابری ارزان‌تر تمام می‌شود و برای وب سایت‌های متعلق به کسب و کارهای کوچک، مناسب است. کسب و‌کارها با ترافیک بالا یا برند‌های بزرگ تجارت الکترونیک، باید هاستینگ VPS یا اختصاصی را مدنظر قرار دهند.

به آپ تایم (Uptime) توجه کنید

اگر وب سایت شما از دسترس خارج شود، پول از دست می‌دهید. به دنبال میزبانی بروید که زمان آپ تایم یا اجرای وب سایت در آن ۹/۹۹ درصد است و اگر از عهده این کار بر نیاید؛ بخشی از خسارت‌ها را جبران می‌کند.

 

امنیت را لحاظ کنید

هاست ها و ظیفه حفظ امنیت فایل‌ها را بر عهده دارند پس از هاست بخواهید تا امنیت سایت را تأمین کند. به دنبال ویژگی‌هایی مثل گواهی SSL، فایروال و حفاظت در برابر بد افزارها بروید.

 

به آینده فکر کنید

اگر سایت شما به دنبال اطلاع رسانی است پس داشتن طرح هاستینگ ارزان و اشتراکی کفایت می‌کند. با این حال، افزایش احتمالی ترافیک با رشد کسب و کار را مدنظر قرار دهید. به دنبال میزبانی بروید که دارای طرحی برای رشد کسب و کارتان است.

 

به ویژگی‌ها توجه کنید

هاست ها طیف وسیعی از سایر محصولات از جمله سازنده‌های سایت، گواهی‌های SSL (که https را در اختیارتان قرار می‌دهد)، نام دامنه‌های رایگان، مجوزهای بازاریابی و میزبانی ایمیلی را در اختیارتان قرار می‌دهند. هاستی را انتخاب کنید که ویژگی‌های مورد نیازتان را دارد و تنها داشتن طرح گران قیمت با ویژگی‌های رایگان بلااستفاده ارزشی ندارد.

به جزئیات قیمت گذاری توجه کنید

بسیاری از میزبان‌ها در سال اول تخفیف‌ها یا نام دامنه رایگان را در اختیارتان قرار می‌دهند؛ ولی با نرخ بالاتری آنها را تمدید می‌کنند. قبل از خرید، قیمت تمدید خدمات هاستینگ در سال دوم را بررسی کنید.

در نهایت، قبل از خرید، مقالات مروری سایر خریداران هاست را بررسی کنید. با اینکه جابجایی‌هاست ها غیرممکن نیست؛ ولی کاری پیچیده محسوب می‌شود.

 

3.سازنده سایت (Site Builder) را انتخاب کنید

طراحی وب سایت در گذشته فرایندی پیچیده بود و تا چند هفته وقت لازم داشت. امروزه با کمک چیدمان‌ها و سازنده‌های سایت در عرض چند ثانیه می‌توان به سایتی کاربردی رسید.

در ابتدا باید پیشنهادات میزبان یا هاست انتخای خودتان را بررسی کنید. بسیاری از تأمین کنندگان هاست، دارای سازنده سایت یا دسترسی به سازنده ثالث با توجه به طرح هاستینگ شما هستند.

در ادامه نگاهی به محبوب‌ترین سازندگان سایت موجود در بازار می‌اندازیم.

 

وردپرس (WordPress)

شاید عنوان وردپرس را به عنوان محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در اینترنت شنیده‌اید.

دو گزینه برای طراحی سایت وردپرس دارید: wordpress.com و wordpress.org . سایت wordpress.com یک سیستم پولی با تأمین هاستینگ است و امنیت سایت شما را تأمین می‌کند. سایت WordPress.org فایل‌های رایگان و قابل دانلود برای تأمین کننده هاستینگ در اختیارتان قرار می‌دهد.

طبق ترجیح خودتان می‌توانید ساده‌ترین یا پیچیده‌ترین فرمت وردپرس را انتخاب کنید. تم‌های زیادی را می‌توان در وردپرس انتخاب کرد. اگر برنامه توسعه سایت را در دستور کار دارید؛ پس وردپرس گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

 

اسکوراسپیس (Squarespace)

اسکوراسپیس ابزار سایت سازی الگو محور (template-based) و بستری همه کاره است. آن‌ها می‌توانند هاستینگ، سازنده سایت و ویژگی‌های تجارت الکترونیک را  در اختیارتان قرار ‌دهند.

سایت‌ اسکوراسپیس  دارای عملکرد انعطاف پذیر است ولی در مقایسه با وردپرس کمی محدودیت دارد.

الگوهای قابل استفاده در این ابزار شامل سایت‌های رستورانی، کار پوشه، رویدادی، جشن‌ها، بندهای موسیقی و فروشگاه‌های آنلاین هستند.

برای راحتی کار با اسکواراسپیس می‌توانید فردی را به عنوان طراح استخدام کنید؛ تا با این ابزار به طراحی سایت بپردازد.

 

ویبلی (Weebly)

ویبلی سازنده سایت الگو محور و بسیار ساده با ویژگی‌های کشیدن و رها کردن (drag and drop) است. اضافه کردن ویژگی‌ها به این ابزار و ذخیره سازی محتوا در آن فوق ساده محسوب می‌شود؛ اما سفارشی سازی سایت با ویبلی، کمی محدودیت دارد. به طور کلی این سفارشی سازی محدود برای یک سایت ساده کفایت می‌کند.

اگر دامنه را خریداری نکرده‌اید، ویبلی پیشنهاداتی در این حوزه برایتان دارد.

محبوبیت ویبلی به ویژه در میان کسب و کارهای کوچک رو به افزایش است. کسب و کارهایی که رشد سریعی دارند؛ به سرعت از ویبلی بی نیاز می‌شوند.

 

۴.صفحات وب را مشخص کنید

هنگامی که میزبان و سازنده سایت را مشخص کردید؛ نوبت به نگارش و تهیه صفحات وب سایت می‌رسد. طبق کسب و کارتان می‌توانید تعداد متفاوتی از صفحات را انتخاب کنید. ولی هر سایتی باید تعدادی از صفحات را مدنظر قرار دهد.

کاربر نباید به سختی اطلاعات را جستجو کند. اگر صفحه‌ای مهم است پس آن را در نوار ناوبری اصلی یا فوتر سایت لحاظ کنید. هر سایتی باید صفحات زیر را در خودش جای دهد:

  • صفحه اصلی یا هوم پیج: این صفحه، اولین برداشت از شرکت شما را رقم می‌زند. هویت شرکت و ارزش‌های مدنظرتان را در این صفحه تشریح کنید. تقاضای اقدام (CTA) به سمت سایر صفحات مثل صفحات تماس، محصولات یا خدمات را در این صفحه قرار دهید.

 

  • صفحه خدمات یا محصولات: برای هر خط تولید محصول یا خدماتی عمده یک صفحه را در نظر بگیرید. برای مثال محصولات قنادی را می‌توان به صورت کیک‌ها، شیرینی‌ها، پای‌ها و غیره دسته بندی کرد.
  • صفحه درباره ما: تاریخچه و افراد تشکیل دهنده کسب و کارتان را در این صفحه معرفی کنید. ماجرای تأسیس شرکت، سوابق کاری و تحصیلی را در اینجا مطرح کنید.

 

  • صفحه تماس با ما: بازدید کنندگان سایت چگونه باید به شما دسترسی پیدا کنند؟ این صفحه، فرمی آنلاین به همراه شماره تماس، نشانی، ساعات کاری و نقشه گوگل است.

 

  • اطلاعیه حریم خصوصی: در این صفحه به اطلاعات جمع آوری شده از بازدیدکنندگان و نحوه استفاده از آنها اشاره می‌کنید.

 

در هر صفحه تا حد امکان تقاضای اقدام (CTA) را لحاظ کنید. برای مثال، به دکمه نارنجی در بالای سایت کارلنسر توجه کنید.

۵.وب سایت را بهینه سازی کنید

هنگامی که وب سایت شما، آنلاین است؛ کاربران از چه طریقی به آن می‌رسند؟

بسیاری از کاربران، محتوای مدنظرشان را با جستجو در گوگل پیدا می‌کنند. برای مثال، فردی که به دنبال طراحی سایت است؛ می‌تواند عبارت «طراحی سایت حرفه‌ای» را در گوگل جستجو کند.

گوگل برای ارزیابی نمایش سایت مناسب، بیش از دویست عامل را مورد بررسی قرار می‌دهد. بنابراین بهینه سازی محتوای سایت و کیفیت بک لینک ها، کسب رتبه بالاتر در صنعت و موقعیت مکانی شما را برآورده می‌کند.

ابزارهای مورد استفاده برای بهینه سازی سایت وابسته به سازنده سایت و میزبان مورد استفاد است. موارد زیر را در این زمینه لحاظ کنید:

  • اگر از وردپرس استفاده می‌کنید؛ پس افزونه یواست سئو (Yoast SEO) را دانلود و نصب کنید.
  • در صورت استفاده از org می‌توانید JetPack را دانلود کرده و از دستورالعمل آن برای بهینه سازی محتوای سایت استفاده کنید.
  • کاربران اسکوراسپیس، می‌توانند از چک لیست این سایت برای بهینه سازی استفاده نمایند.
  • ویبلی هم ویژگی‌های سئو را در این ابزار مطرح کرده است.

دستورالعمل‌های آنلاین و ویدئو‌های آموزشی زیادی در حوزه سئو و بهینه سازی محتوا وجود دارند که می‌توانید از آنها به طور رایگان استفاده کنید.

۶.پردازشگر (درگاه) پرداخت را راه اندازی کنید

اگر قصد فروش آنلاین یا سفارش پذیری آنلاین را دارید؛ پس سایت شما به روشی برای پذیرش پرداخت‌ها نیاز دارد. در اینجا به پردازشگر یا درگاه پرداخت (Payment processor) نیاز دارید.

در دنیا، پردازشگرهایی مثل Paypal، Stripe و Square در کنار سایر پردازشگرها به پرداخت امن می‌پردازند. شاید میزبان سایت شما، امکان تجارت الکترونیک را برایتان فراهم کند.

در ادامه سه مورد از پردازشگرهای محبوب در دنیا را معرفی می‌کنیم:

  • استریپ نوعی API برای پرداخت آنلاین و مناسب شرکت‌های تجارت الکترونیک است. استریپ امکان پذیرش پرداخت‌های شخصی را هم فراهم کرده است.
  • پی پال هم یکی از محبوب‌ترین پردازشگرهای پرداخت آنلاین است و امکان پرداخت آنلاین، ارائه فاکتور و بررسی آنلاین را برای اغلب کسب و کارهای تجارب الکترونیک فراهم نموده است.
  • اسکوئر هم انواع سیستم‌های POS، بررسی آنلاین و صدور فاکتور را برای کسب و کارهای آنلاین و واقعی فراهم کرده است.

در ایران به دلیل تحریم‌ها، استفاده از درگاه پرداخت‌های فوق در سایت‌های ایرانی ممکن نیست و باید از درگاه‌های بانکی داخل کشور و یا درگاه‌هاه پرداخت‌هایی مانند زرین پال، آی دی پی، نکست پی و… در سایت استفاده کرد.

هنگامی که درگاه پرداخت را انتخاب کردید؛ نحوه پرداخت از نظر مخاطب و مقدار هزینه هر پردازشگر را لحاظ کنید.

 

در نهایت . . .

اصول طراحی سایت را رعایت کنید. اگر کسب و کار کوچکی دارید، پس با اهمیت داشتن یک وب سایت ساده آشنا هستید. امروزه با وجود انواع ابزارها و راه حل‌های موجود، به راحتی می‌توانید وب سایت دلخواهتان را طراحی کنید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 19 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان

معرفی مشاغل پولساز و پر درآمد از طریق دورکاری

انقلاب دورکاری مفهوم و پدیده‌ای نوظهور است. هر کسی به کسب درآمد در خانه علاقمند است. ولی برخی از افراد به ویژه آقایان به دنبال یک شغل خانگی پر درآمد با دورکاری هستند تا بتوانند هزینه‌های خانواده را تأمین کنند.

همه افراد جدید، خواهان آزادی عمل بیشتری هستند. جوانان علاقه‌ای به سیاست‌ها و قوانین کار دفتری ندارند و به دنبال مشاغل دورکاری انعطاف پذیر و پر درآمد می‌روند. کسی دیگر به دنبال قربانی کردن زندگی خانوادگی در قبال شغل کارمندی با درآمد متوسط نیست. اینجاست که اهمیت یک شغل خانگی پر درآمد مشهود می شود.

طبق بررسی‌های انجام شده، حتی کارکنان اداری هم می‌خواهند بخشی از کارشان را به صورت دورکاری انجام دهند. برخی از شرکت‌ها هم برای رفاه حال کارکنان و افزایش بهره‌وری، شرایط دورکاری پاره وقت را می‌پذیرند.بعلاوه با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از فعالیت‌های کاری، آموزشی و خدماتی به صورت دورکاری انجام می‌شوند. فریلنسر‌هایی که قبل از همه‌گیری این بیماری به دورکاری مشغول بوند، تغییر زیادی در شرایط زندگی را احساس نکرده و به راحتی این دوره را طی می‌کنند.

مشاغل خانگی پردرآمد با دورکاری در ایران

بیشتر کارجویان و شاغلین در ایران به دورکاری به عنوان شغل دوم نگاه می‌کنند. دورکاری یا فریلنسری همواره شامل مزایایی همچون بیمه نمی‌شود؛ پس نگرش چندان مثبتی نسبت به آن وجود ندارد. باید بدانید که در طول دورکاری با کار همزمان برای چند شرکت می‌توان به حقوقی بالاتر از حقوق کارمندی تمام وقت رسید و هزینه‌های جانبی مثل بیمه و پرداخت قبوض را به راحتی تأمین کرد.

در صورتیکه بتوانید توانایی‌ها و مهارت‌های مدنظر کارفرماهای خاصی را برای دورکاری تأمین کنید به مزایایی مثل بیمه و پاداش هم دسترسی پیدا خواهید کرد. در این نوشته شما را با تعدادی از مشاغل دورکاری پردرآمد در ایران آشنا می‌کنیم.

 

دستیار مجازی دورکار

عناوین شغلی که برای دستیار مجازی دورکار در سایت‌های کاریابی ایرانی درج می‌شوند؛ شامل موارد زیر هستند:

  • کارشناس فروش دروکار
  • کارشناس بازاریابی دورکار
  • کارشناس خدمات مشتری دورکار
  • منشی تلفنی دورکار
  • تحلیلگر بازار دورکار

در اینجا بیشتر با امور مدنظر کارفرما، مشتریان و مؤلفه‌های محصول و فروش سروکار دارید و این کار را با استفاده از گوشی هوشمند، تلفن ثابت، ایمیل یا نرم افزارهای تحلیل نیاز مشتری و بازار انجام می‌دهید. با استخدام در شرکت‌های بزرگ و جلب نظر کارفرما می‌توانید به مزایا و درآمد بالایی با دورکاری برسید.

البته اگر هیچ مهارتی در این حوزه‌ها ندارید و می‌خواهید کار را از صفر شروع کنید نباید درآمد بالایی را مدنظر قرار دهید. داشتن مدرک کارشناسی در این شغل الزامی نیست ولی یک مزیت محسوب می‌شود. در ابتدا باید آموزش‌ها و مهارت‌های بازاریابی و فروش را یاد بگیرید. افراد خبره در این حوزه می‌توانند با چند ساعت کار، درآمدی بالاتر از کار تمام وقت را کسب نمایند.

 

بلاگرهای پر درآمد

امروزه شاهد درآمد بالای بلاگرهای ایرانی در نقاط مختلف جهان هستیم. این بلاگرها در حوزه‌هایی مثل لوازم بهداشتی آرایشی، مد و لباس، غذا، سرگرمی، بازی‌های رایانه‌ای، اقتصاد و غیره به فعالیت می‌پردازند. کار اصلی آنها تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری در حوزه مورد علاقه خودشان است.

برخی از آنها در این حوزه‌ها تخصص دارند. یعنی طراح لباس، آشپز، آرایشگر و غیره هستند و برخی دیگر فقط با علاقه شخصی وارد این زمینه شده و تجربیات شخصی را با مخاطب در میان می‌گذارند.

درآمد بلاگرها با ظهور اینستاگرام افزایش چشمگیری پیدا کرد. آن‌ها با معرفی محصولات، برندها و استارت آپ های جدید، رونق بالایی به کسب و کارها داده و مشتریان بالقوه را به راحتی به محصولات مدنظرشان پیوند دادند.

درآمد بلاگرها با توجه به تعداد مخاطبان، تعداد برندهای طرف قرارداد و کیفیت محتوای تولید شده متغییر است. هر چقدر نرخ تعامل محتوای تولید شده از جانب بلاگر، بالاتر می‌رود؛ درآمد دورکاری او هم افزایش می‌یابد.

 

تایپیست حرفه‌ای دورکار

برخی از شرکت‌های بزرگ در حوزه‌های صنعتی، حقوقی و پزشکی نیازمند تایپیست حرفه‌ای هستند. آن‌ها به استخدام تایپیست حرفه‌ای دورکار با تمام مزایای یک کارمند تمام وقت می‌پردازند. آموزش تایپ به گذراندن دوره فنی و حرفه‌ای نیاز داشته و مدرک دانشگاهی لازم ندارد.

اگر به این شغل خانگی پر درآمد علاقه دارید باید مهارت تایپ از روی متن، تبدیل صوت به متن و تایپ از روی صدا و فیلم را کسب کنید. تعهد کاری برای تحویل پروژه‌ها طبق موعد مقرر هم اهمیت دارد. البته مهارت تایپ، زیر مجموعه سایر مشاغل خانگی پردرآمد دیگری از جمله دستیاری مجازی، بلاگری، مترجمی، تولید کنندگی محتوا و غیره است.

 

مترجم تخصصی دورکار

امروزه ترجمه تخصصی متون، اهمیت بالایی دارد. کسب و کارهای مختلف می‌خواهند با روندهای روز دنیا هماهنگ شوند؛ پس به محتوای جدید از طریق ترجمه نیاز دارند. مترجمی تخصصی در حوزه های پزشکی، حقوقی، مهندسی و صنعتی از جمله مشاغل دورکاری پر درآمد در ایران محسوب می‌شود.

حقوق ترجمه تخصصی به صورت کلمه‌ای و بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان طبق نظر کارفرما و توافق با مترجم دورکار محاسبه می‌شود. کار همزمان برای چند شرکت تخصصی و حجم بالاتر پروژه‌ها هم درآمد بالاتری را برای مترجم دورکار به همراه دارد.

البته  همانگونه که قبلا هم اشاره شد؛ مترجم برای تحویل پروژه به مهارت تایپ هم نیاز دارد. فایل نهایی در شغل مترجمی دورکار به صورت تایپ شده یا فایل صوتی تحویل داده می‌شود.

مترجمی دورکاری شغلی پر درآمد برای آقایان و بانوان ایرانی متخصص در رشته‌های مختلف محسوب می‌شود. برای تبدیل شدن به مترجم تخصصی دورکار نیازمند مدارک کارشناسی ارشد یا دکتری در یکی از رشته‌های تخصصی مدنظر کارفرما هستید.

 

مهندس نرم افزار دورکار

مبنای این شغل، داشتن دانش برنامه نویسی است تا بتوانید نیازهای مختلف مشتریان را در بسترهای مختلف تأمین کنید. مهندس نرم افزار دورکار خدمات زیادی مثل طراحی سایت، پردازش سیتسم های ابری، نگهداری و به روزرسانی سایت‌ها و بسترهای اجتماعی ، طراحی بازی موبایل  و غیره را انجام می‌دهد.

مهندسان حرفه‌ای به دورکاری پر درآمد در این حوزه می‌پردازند و به دانش در حوزه جاوا، SQL و کدنویسی نیاز دارند. البته برخی از شرکت‌های نوپا، مهندسان تازه کار را استخدام می‌کنند. این مهندسان تازه کار پس از شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین و کسب چند سال تجربه کاری، به افراد حرفه‌ای و پر درآمد تبدیل می‌شوند.

نکته: امروزه با ظهور وردپرس، دیگر الزاما نیازی به آشنایی با برنامه نویسی و کدنویسی برای طراحی سایت نیست و افراد با استفاده از قالب‌های آماده و هزاران پلاگین، می‌توانند انواع سایت‌های مختلف با امکانات زیاد را طراحی کنند. علاقمندان به این حوزه که مهارت کامپیوتری خوبی دارند؛ با شرکت در دوره‌های وردپرس یا مشاهده ویدئوهای آموزشی قادر به طراحی سایت‌های ساده و پیچیده هستند.

تولید کننده محتوا

اگر در حوزه نویسندگی، تهیه و تولید محتوای صوتی و تصویری مهارت دارید پس به راحتی به عنوان تولید کننده محتوا در شرکت‌های فناوری محور و نوپا استخدام می‌شوید.

اگر به تولید محتوای تخصصی و کمیاب بپردازید؛ شرکت‌های بیشتری تمایل به همکاری با شما را پیدا کرده و حقوق بالاتری دریافت خواهید کرد. اگر مهارت‌های نرم افزاری خوبی در مجموعه آفیس و ادوبی دارید؛ به راحتی به عنوان فریلنسر در شرکت‌های دورکاری مثل کارلنسر ثبت نام کنید و با انجام پروژه‌های پیشنهادی به درآمد خوبی برسید.

کسب و کارهای مختلف برای به روزرسانی محتوای سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی به استخدام تولید کننده محتوای دورکار می‌پردازند. آن‌ها از محتوای متنی، صدا و فیلم برای افزایش جذابیت بسترهای آنلاین و جذب مخاطب استفاده می‌کنند. تمامی این فعالیت‌ها به افزایش فروش و کسب درآمد منجر خواهد شد.

 

ادمین (مدیریت) شبکه‌های اجتماعی

کسب و کارهای بزرگ و افراد حقیقی و حقوقی برای رقابت در بازار داخلی و جهانی به حضور در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند. بسیاری از مشتریان احتمالی آنها به شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توئیتر و… اهمیت زیادی می‌دهند.

یک ادمین حرفه‌ای و دورکار شبکه‌های اجتماعی براساس تقویم محتوای کارفرما به انتشار محتوا، تعامل با مخاطب و توسعه روابط شبکه‌ای می‌پردازد. اگر به رسانه اجتماعی علاقمند هستید و به طور همزمان حضور در چند بستر را مدیریت می‌کنید پس با کمی تلاش به شغل خانگی پردرآمدی با دورکاری خواهید رسید.

ادمین یا مدیر شبکه‌های اجتماعی دورکار به مدرک تحصیلی خاصی نیاز نداشته و حتی دانشجویان و افراد خانه‌داری که با شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارند؛ به خوبی از عهده این کار بر می‌آیند.

البته مهارت‌های کامپیوتری، عکاسی و فیلمبرداری به شما برای انتشار محتوای با کیفیت و افزایش نرخ تعامل و ترافیک شبکه کمک خواهد کرد. هر چقدر مخاطبان بیشتری را از طریق شبکه‌های اجتماعی به سمت سایت فروش کارفرما بکشانید، عملکرد بهتری داشته و درآمد بالاتری دریافت می‌کنید.

 

سئوکار حرفه‌ای

در تبلیغات کاریابی، زیاد با عبارت استخدام سئوکار حرفه‌ای، مواجه می‌شوید. سئوکار، محتوای سایت، وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی کارفرما را طبق الگوریتم‌های موجود و با کمک نرم افزارهای تحلیلی، بهینه سازی می‌کند. بهینه سازی یعنی محتوای متناسب با کلیدواژه‌های جست و جو شده از جانب مخاطبان تهیه شوند تا محتوای شما در فهرست موتورهای جستجو قرار گیرند.

 

هر چه محتوای بیشتری را هماهنگ با اصول سئو ارائه کنید، رتبه بندی محتوا هم افزایش یافته و در صفحات اولیه جستجو قرار می‌گیرید. آشنایی با اصول سئو و رتبه بندی موتورهای جستجو یکی از مهارت‌های اصلی یک سئو کار حرفه‌ای است.

اخیراً مفهوم چراغ سبز سئو در استخدام سئو کار، نویسنده و تولید کنندگان محتوای دورکار متداول شده است و در سایت‌ها و وبلاگ‌های وردپرس، داشتن محتوا با چراغ سبز سئو، به معنای انتشار محتوای بهینه و مطلوب در فضای آنلاین است. این محتوا، ترافیک سایت را افزایش داد و شما را به مخاطبان هدف می‌رساند.

امروزه دوره‌های آنلاین رایگان و پولی برای آموزش سئو برگزار می‌شوند. برخی از شرکت‌ها هم برای تولید محتوای سئو شده، دوره‌های آموزشی را برای نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا برگزار می‌کنند. اگر می‌خواهید به سئو کار حرفه‌ای تبدیل شوید؛ علاوه بر بر مهارت‌های پایه نگارش باید با الگوریتم‌های رتبه بندی گوگل و اصول بهینه سازی محتوا آشنا شوید.

 

طراح گرافیکی دورکار

اگر فردی خلاق در حوزه طراحی گرافیک هستید؛ پس به خوبی می‌توانید با این شغل پردرآمد به زندگی مطلوبی برسید. در سال‌های اخیر، شغل طراحی گرافیکی در حوزه‌ تولید محتوای تصویری و ویدئویی رونق گرفته است.

داشتن مدرک تحصیلی در حوزه طراحی و گرافیک و آشنایی با نرم‌افزارهای ضروری مثل ادوبی و فتوشاپ برای این شغل ضرورت دارد. حقوق پرداختی هم با توجه به کیفیت محتوا و سرعت تولید آن متغیر است. طراحان حرفه‌ای و باسابقه، حقوق خوبی را بابت انواع طراحی لوگو، بروشور، پوستر، بنر، موشن گرافیک، انیمیشن، طراحی رابط کاربری و غیره دریافت می‌کنند.

 

 

در نهایت . . .

مشاغل دورکاری الزاماً به معنای انجام کار کمتر و کسب درآمد بالاتر نیستند. شما در مشاغل خانگی دورکار از انعطاف پذیری کاری بالاتر، سلامت بیشتر و حضور در جو خانواده بهره مند می‌شوید؛ اما برای کسب درآمد بالاتر به مهارت‌های روز و خلاقیت بالا نیاز دارید.

در این مقاله با چند شغل خانگی پر درآمد با دورکاری در ایران آشنا شدید. ویژگی مشترک تمامی این مشاغل خانگی، آشنایی با مهارت‌های کامپیوتری، نرم افزاری و شبکه‌های اجتماعی است. پس اگر به دنبال دورکاری پردرآمد هستید؛ علاقمندی به دورکاری، خلاقیت و دانش مجازی خودتان را مدنظر قرار دهید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: دو شنبه 18 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط ایرانیکان
آخرین مطالب